خبر فوری

 
 
گزارشی از مراسم بین المذاهب میلاد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم + عکس
کد خبر :681461221

17:01 1397/09/01


برچسب ها : JDC, اتحاد, اسلام, پاکستان, شیعه, وحدت, کراچی,

گزارشی از مراسم اتحاد بین المسلمین و ادیان برگزار شده توس گروه شیعه JDC در پاکستان


به گزارش اختصاصی راز نيوز، روز 12 ربیع الاول مصادف با سالروز ولادت حضرت رسول اکرم صلی الله عليه و آله وسلم به روایت اهل سنت در پاکستان با شور و اشتیاق زیادی برگزار شد. در این روز تمامی مسلمانان و حتی تعدادی از افراد وابسته به ادیان دیگر در پاکستان را جشن گرفتند. در این جشن ها هرکس به میزان ارادت خود به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم محمد مصطفی (صلی الله علیه وآله وسلم) خدمت کرد، برخی کیک هایی را سفارش دادند و روی آن را با نام مبارک پیامبر اکرم و یا گنبد سبز حرمشان آراستند، برخی نیز کوچه و خیابان ها را آزین بندی کردند و برخی نیز بر وسایل نقلیه خود تشبیهی از حرم و گنبد سبز پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) را درست کرده بودند. لازم به ذکر است که اهل تشیع نیز در پاکستان با شور و اشتیاق زیادی در محافل جشن شرکت کرده و حتی خود نیز به همراه برادران اهل سنت خود جشن هایی را برگزار کردند. یکی از این گروه های پیش قدم در موضوع اتحاد بین المسلمین و ادیان گروه شیعه JDC است.

این گروه به عنوان گروه فعال شیعه در پاکستان شناخته شده است. از فعالیت های این گروه می توان به :تهیه و توزیع غذا بین فقرا، برگزاری مراسم های اتحاد بین المسلمین و ادیان، انسان دوستی، کمک به محرومین و مستضعفان و غیره اشاره کرد.

درگذشته نیز راز نيوز، گزارشی از مراسم اتحاد بین المسلمین در عید قربان توسط این گروه شیعه را ارائه کرده بود.

گروه شیعه JDC با دعوت به شرکت از مداحان و مدیحه سرایان معروف، رهبران و روسای مذاهب مختلف اسلامی و حتی ادیان دیگر، در شب 12 ربیع الاول امسال نیز همچون سال‌های گذشته مراسم باشکوهی را با عنوان، بین المذاهب میلاد مصطفی (صلی الله علیه وآله وسلم) را برگزار کرد. این مراسم با تلاوت کلام الله مجید شروع شد و پس از آن مداحان و مدیحه سرایان اشعاری را در مدح پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه وآله وسلم) بیان کردند. رهبران، سیاستمداران و روسای مذاهب و ادیان دیگر سخنرانی نیز کردند. همگی در سخنرانی خود به رضایت و خشنودی خود از جلسه برگزار شده اشاره کرده و گفتند مسلمانان امت واحد هستند و نباید بگزارند تا دشمن در اهداف تفرقه افکنانه خود در میان مسلمانان موفق شوند. گفتنی است با مدیحه سرایی،حاکم بودن انسجام و وحدت در جشن، شور و اشتیاق خاصی در مراسم حاکم بود.

ناگفته نماند که گروه شیعه JDC برای پذیرایی از مهمانان و شرکت کنندگان در مراسم سفره امام حسن علیه السلام را نیز برپا کرده بود. در ذیل گفته ها و نام افراد معروفی که در این مراسم شرکت کردند را ارائه می کنیم.

در این مراسم شخصیت هایی همچون اسامی ذیل شرکت کردند.
علاوه بر اسامی مختصر بیان شده در ذیل شخصیت های معروف علمی و دینی دیگری نیز در مراسم حضور داشتند .

رئیس مرکزی MQM سید عارف نقوی، مفتی علامه جمال الدین قادری از اسلام آباد، اظهار حیدر زیدی (مداح معروف)، حسین جدی (مدیحه سرای معروف)، سید ولی رضوی (مدیحه سرای معروف)، شیخ وقار احمد رحمانی، جعفر نقوی و سید ابرار حسن از رهبران معروف اجتماعی، انور علی سنگی، الحاج حافظ مرغوب احمد از لاهور، راشد رضوی رهبر انجمن پاسبان عزا، بشپ جان انتهونی دبیر کل شورای اُسقُف، حافظ اسلم اشرفی و حافظ شاهد رضا (مداح)، مظهر حسین علوی بازرس کل پلیس ایالت سند ، راؤ ناصر علی جهانگیر رئیس گروه حقوق بشر، عارف حسین قریشی عضو حزب ppp در ایالت سند و رهبر مرکزی PS128، نجف عباسی رئیس گروه امدادی JDC، آغا شیرازی سخنران و مجری مراسم ها، مداحان معروف شیعه : رضوان زیدی، عرفان حیدر، شجاع رضوی و سید رضا عباس زیدی، شاهی سید رئیس حزب ملی سند، الحاج صدیق اسماعیل محقق معروف، مولانا آزاد جمیل از تبلیغی جماعت، محمد یعقوب شهباز رهبر شورای علمای شیعه، سلیم مایکل از رهبران مسیحی، پندرت وجی لال مهراج از مندر دریالال، آتم پرکاش از رهبران هندو، ناصر حسین شاه وزیر حمل و نقل و امور مذهبی، هلیم عادل شیخ از رهبران حزب PTI، ماستر مفید مداح معروف، بشپ جاوید اختر اُسقُف مسیحی، سردار هبرا سنگه (هندو)، سید علی رضا عابدی و فاروق ستار سیاستمدار معروف، علامه امین شهیدی از علمای شیعه، الحاج پیر اختر رسول قادری رهبر صوفی، علی زیدی وزیر بندر و حمل و نقل، جعفر تهمانوی دیوبند، اقرار الحسن مجری تلویزیونی، افتخار شلوانی کمیساریای کراچی، حسنین مرزا عضو مجلس ایالتی، علی اکبر گجر رهبر حزب مسلم لیگ ن در ایالت سند، خادم بهتو رئیس شورا اُسقف پاکستان، ایاز میمن موتی والا تاجر بزرگ، شبیر ابوطالب مجری تلویزیونی و برنامه های اسلامی، حافظ محمد سلفی رئیس جامعه ستاریه، اویس ربانی سخنگو و مجری معروف تلویزیونی.


گزیده ای سخنان برخی مهمانان :

 

پیر مقدس شاه کاظمی :
سلام و درود بر آن پیامبری که با تحمل آزار و اذیت های اهل طائف همچنان برای امت و بشریت دعای خیر میکرد. از کارکنان گروه JDC بابت مهمان نوازی و استقبال گرمشان تشکر میکنم. مهم ترین نکته این مراسم آن بود که هرشخصی با هر دین و مذهبی در آن حضور داشت و همگی در حال بیان شأن و منزلت حضرت رسول اکرم صلی الله عليه و آله وسلم بودند. و مهم ترین پیام این مراسم اتحاد بین المسلمین است.


الحاج صدیق مدیحه سرای معروف :
امروز با حضور در این مراسم بسیار خوشحال هستم. از برگزاری این مراسم و تمامی دست اندرکاران آن نیز تشکر میکنم و آرزوی سلامتی برای اعضای JDC دارم.


عارف حسین قریشی عضو حزب ppp و رئیس ps128 :
به نظر من چنین مراسمی حامل این پیغام است که اسلام دین محبت و دوستی است. احترام به ادیان و مذاهب در این مراسم، قابل تحسین است. من به اعضای JDC تبریک می‌گویم. مراسم پر رونقی بود. از زحمات این گروه بابت برگزاری این مراسم سپاس گزار هستم.


مولانا آزاد جمیل تبلیغی جماعت :
من بسیار خوشحال هستم.به خاطر آن وجود نازنینی که امروز ما درکنار هم جمع شده ایم، انشاءالله در روز قیامت نیز جزو امت او (پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم) شمار خواهیم شد و مورد شفاعت ایشان قرار خواهیم گرفت. مذهب و دینی که باعث ایجاد تفرقه و دشمنی بین مسلمانان شود، آن مذهب نمی تواند وابسته به پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم باشد. ما باید با اتحاد و همدلی باعث نجات خود شویم.


ریحان هاشمی معاون اسبق مجلس نمایندگان :
این مراسم نه تنها موجب اتحاد بین المسلمین بلکه موجب اتحاد بین ادیان نیز خواهد بود. تمامی دشمنان پاکستان بدانند، ملت پاکستان با هر دین و زبانی که باشد، باهم متحد و در کنار یکدیگر خواهند بود. مراسم توسط گروه JDC شیعه بسیار خوشحال هستم و از آنها تشکر میکنم. این برنامه قابل تحسین است.


فاروق ستار سیاستدان معروف :
من از برگزاری چنین مراسمی با عنوان اتحاد بین المسلمین و ادیان خوشحال هستم. همچنین از JDC نیز سپاسگزارم.


شاه فیروز الدین ستار :
این مراسم گروه شیعه JDC نه تنها تجلی وحدت بین المذاهب، بلکه تجلی از اتحاد میان ادیان نیز است.

 

تصاویری از قبل شروع مراسم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تصاویری از سفره پذیرایی

 

 

 

 

 

 

 

 

تصاویری از مراسم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

 
1