خبر فوری

 
 
گروه ویژه اقدام مالی : به جز هند تمامی اعضا اقدامات پاکستان را رضایت مند قرار دادند
کد خبر :244793844

18:26 1397/10/22


برچسب ها : FATF, استرالیا, پاکستان, سیدنی, هند,

سیدنی : در اجلاس FATF، به جز کشور هند، تمامی نمایندگان دیگر کشورها اقدامات پاکستان در زمینه مبارزه با فساد مالی را رضایت بخش قرار دادند.


 

سیدنی : در اجلاس FATF، به جز کشور هند، تمامی نمایندگان دیگر کشورها اقدامات پاکستان در زمینه مبارزه با فساد مالی را رضایت بخش قرار دادند.

به گزارش راز نيوز، هیئت پاکستانی به صدارت وزیر دارایی این کشور اسد عمر در اجلاس گروه ویژه مالی FATF در سیدنی استرالیا شرکت کرد. براساس جزئیات حاصله از اجلاس سه روزه ، به جز کشور هند، دیگر کشور ها اقدامات پاکستان در زمینه مبارزه با فساد مالی را رضایت بخش خواندند.
هیئت پاکستانی در پاسخ به اعتراضات هند ابراز داشت که پاکستان با انجام اقداماتی در زمینه مبارزه با فساد مالی موجب جلب رضایت دیگر کشورها و رئیس گروه ویژه اقدام مالی نیز شده است، از طرفی پاکستان گزارشی را نیز در این رابطه ارائه کرده است.

هیئت پاکستانی اظهار داشت که آشکار کردن اقدامات پاکستان علیه گروه های تکفیری از مسائل داخلی این کشور است، و نیازی نیست تا مسائل داخلی را در منظر عموم بیان بکنیم.

طبق گزارشات به دست آمده ، پاکستان خطاب به هند گفت درصورت ارائه سوالات تحریری، می توانیم پاسخ های مفصلی را ارائه دهیم، که پس از آن نماینده هند با مطرح کردن 28 سوال از پاکستان خواستار پاسخ به آنها شد.

نماینده پاکستان با موضع گیری نسبت به نماینده هند در رابطه با مطرح کردن 28 سوال گفت : پاسخ این سوال ها را در اجلاس پاریس در 27 دی ماه خواهیم داد.
قابل ذکر است که گروه ویژه اقدام مالی FATF مواضع و اقدامات پاکستان در زمینه مبارزه با فساد مالی را قابل رضایت خوانده است .

در رابطه با خارج کردن و یا نکردن اسم پاکستان از لیست خاکستری FATF پس از بررسی های بازرسان این سازمان در ماه ژوئیه 2019 میلادی مصادف با خرداد ماه 1398 تصمیم گیری خواهد شد.

ارسال نظر

 
1