خبر فوری

 
 
گروه مبارزه با تروریسم پاکستان از انهدام گروه ترویستی حزب الاحرار در کشورش خبر داد
کد خبر :241415825

12:13 1397/06/27


برچسب ها : انتحاری, پاکستان, تروریست, تروریسم,

براساس مدعای اداره مبارزه با تروریسم پنجاب، این اداره از غیر فعال کردن گروه تروریستی حزب الاحرار HUA خبر داده است.


براساس مدعای اداره مبارزه با تروریسم پنجاب، این اداره از غیر فعال کردن گروه تروریستی حزب الاحرار HUA خبر داده است.
نیروهای امنیتی با جلوگیری از حمله تروریست ها به اتوبوس یکی از آژانس ها اطلاعاتی پاکستان در راولپندی، ایالت پنجاب، این شهر را از حادثه بزرگی نجات دادند.

براساس گزارشات به دست آمده ، اداره مبارزه با تروریسم از حدود 4 ماه قبل، رفت و آمد های گروه تروریستی را زیر نظر داشته است، اما با این وجود نیز متاسفانه گروه تروریستی موفق انجام به 2 عملیات تروریستی شد.

براساس اظهارات مقامات، این عملیات، از بزرگترین عملیات‌های اطلاعاتی گروه مبارزه با تروریسم در تاریخ این گروه بوده است، که خوشبختانه با موفقیت به سرانجام رسید.

گروه مبارزه با تروریسم، از دستگیری رضوان الله، انتحاری گروه تروریستی و 4 نفر دیگر از اعضای این گروه تروریستی خبر داده است.

به گفته مقامات امنیتی ، این عملیات اطلاعاتی ضد تروریستی پس از حمله تروریست ها به یکی از مهندسان سازمان دفاع ملی پاکستان از تاريخ 3 می سال جاری شروع شده بود، که در پی آن گروه مبارزه با تروریسم پس از شناسایی مظنونین، رفت و آمدهای این گروه تروریستی را زیر نظر گرفت.
گروه مبارزه با تروریسم پس از زیر نظر گرفتن تروریست ها، مدارک مهم و قابل توجهی را برخلاف آنها جمع آوری کرد.

پس از اطمینان از دست داشتن این گروه تروریستی در حمله، درهمین اثنا گروه تروریستی موفق به حمله انتحاری در تاریخ 17 می سال جاری بر کاروان ارتش شد.
در اثر این حمله انتحاری، علاوه بر نظامیان، مردم نیز مورد هدف انتحاری قرار گرفته و کشته شدند، به گفته مقامات گروه مبارزه با تروریسم، شواهد و مدارکی به دست آوردیم که نشان دهنده ی آن بود که این حمله نیز از جانب گروه تروریستی مورد نظر انجام شده است.

پس از آن نیز گروه مبارزه با تروریسم درصدد آن برآمد تا این گروه تروریستی را که از پنجاب، خیبر پختون خوا تا افغانستان نفوذ داشته است را بی نقاب کرده و دستگیر کند.

به گزارش مقامات امنیتی، افراد گروه تروریستی مورد نظر، پس از ورود به راولپندی، درصدد حمله به اتوبوس آژانس های اطلاعاتی برآمدند.
آنها افزودند که، پس از دستگیری و جلوگیری از حمله تروریست ها به اتوبوس، موفق به کشف 2 عدد جلیقه انتحاری، 4 عدد بمب دستی، مواد انفجاری و 4 عدد کُلت نیز شدیم.

علاوه بر بیانات مذکوره مقامات امنیتی، آنها گفتند که متوجه شدیم، تروریست ها وابسته به گروه تروریستی جدیدی به نام حزب الاحرار بودند.
به گفته مقامات، پس از درگیری، نزاع و جدایی، این افراد از عمر خالد خراسانی رئیس جماعت الاحرار در آژانس مهمند، مکرم شاه مهمند موفق به ساخت گروه دیگری شد.

یکی از اعضای آژانس مهمند به نام عمران خراسانی با نام مستعار طاهر، به عنوان یکی از فرمانده هان گروه الاحرار ظاهر شده بود.
وی نیز اتوبوس را برای انتحاری مورد هدف قرار داده بود. شیر حسن پس از ساخت ویدیویی از اتوبوس، آنرا به افغانستان فرستاد. پس از آن نیز جلیقه های انتحاری از افغانستان وارد پاکستان شد.
شیر حسن پس از دریافت جلیقه های انتحاری آنها را به جایی امن منتقل کرد. سه روز پس از رسیدن جلیقه ها، فردی به نام محمد، خالد با نام مستعار صدام را باعنوان انتحاری معرفی کردند.
تروریست ها در روز 2 می اتوبوس آژانس اطلاعاتی را برای حمله به آن زیر نظر گرفته بودند.
اما پس از زیر نظر گرفتن رفت و آمد های این گروه تروریستی توسط گروه مبارزه با تروریسم، این گروه موفق به دستگیری اعضای گروه تروریستی حزب الاحرار شده و تصمیم این گروه برای حمله به اتوبوس را خنثی کرد.

ارسال نظر

 
1