خبر فوری

 
گروه ارتش ایالتی (رینجرز) از ورود پرویز مشرف به پاکستان استقبال خواهد کرد
کد خبر :2009026425

17:34 1397/07/04


برچسب ها : پاکستان,

در دادگاه عالی پاکستان، دادرسی پرونده NRO، شنیده شد. در حین شنیدن این دادرسی، ثاقب نثار، دادستان کل پاکستان دستور باز کردن و تفتیش خانه ژنرال پرویز مشرف ، رئیس جمهور سابق پاکستان در چک شهزاد را صادر کرد.


لاهور : در دادگاه عالی پاکستان، دادرسی پرونده NRO، شنیده شد. در حین شنیدن این دادرسی، ثاقب نثار، دادستان کل پاکستان دستور باز کردن و تفتیش خانه ژنرال پرویز مشرف ، رئیس جمهور سابق پاکستان در چک شهزاد را صادر کرد. دادستان کل گفت : با ورود پرویز مشرف به پاکستان، امنیت وی را تامین خواهیم کرد. وی افزود، پرویز مشرف، در هر نقطه ای از پاکستان که فرود آید، امنیتش را تامین خواهیم کرد. گروهی از ارتش ایالتی ، از وی استقبال خواهد کرد. پرویز مشرف می تواند درمان خود را به دست هرکدام از دکترهای پاکستان که می‌خواهد انجام دهد. وی باید به پاکستان آمده و بیانیه خود را بنویسد، هرزمان که وی تبرئه شد، به هرکجا که خواست می تواند سفر کند.

دادستان کل به نعیم بخاری دستور داد تا قبل از آمدن پرویز مشرف، خانه وی را تمییز کند. علاوه بر آن دادستان کل درمورد اسم پرویز مشرف در لیست ممنوع الخروج افزود، حکومت اسم وی را از لیست ممنوع الخروج، خارج کرده است.
دادگاه عالی نه اسم وی را وارد لیست ممنوع الخروج کرده بود و نه از آن خارج کرده است. درصورت ورود پرویز مشرف به پاکستان، از مقدار دارایی او پرس و جو نخواهیم کرد.

دادستان کل از برنامه سفر پرویز مشرف به پاکستان نیز از وکیل وی پرس و جو کرد. وی افزود، آیا اسناد سفر وی دراختیار ما قرار خواهد گرفت؟ وکیل پرویز مشرف نیز پس از سوالات دادستان کل گفت : پرویز مشرف فردی ترسو نیست، درصورت تامین امنیت وی، او حاضر به بازگشت به پاکستان است.

دادستان کل ادامه داد، که اگر پرویز مشرف خواستار تیپ حفاظتی نیز شود، ما برای وی مهیا خواهیم کرد. اختر شاه وکیل پرویز مشرف از ضبط شدن دارایی پرویز مشرف گفت و افزود، اکنون وی به طور موقت در دبی ساکن است.

ثاقب نثار دادستان کل پاکستان پس از شنیدن سخنان وکیل، گفت : تمامی درها به روی پرویز مشرف باز است. اگر وی در روز شنبه وارد پاکستان شود، جلسه دادگاه را درهمان روز برگزار خواهیم کرد. وی خاطر نشان کرد که پرویز مشرف به بهانه های الکی از پاکستان خارج می‌شود. پرویز مشرف باید به دادگاه اعتماد کند. پس از اتمام سخنان ثاقب نثار، وکیل پرویز مشرف از دادگاه برای مشورت با وی مهلت یک هفته را خواستار شد.

 

تحلیل:

قبل ها گفته شد که پرویز مشرف وابسته به عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی است و از طرف همین دولت ها پشتیبانی می شود. در حال حاضر با روی کار آمدن عمران خان و قدرت گرفتن ارتش پاکستان، میخواهند بار دیگر  ژنرال پرویز مشرف را مستقیماً وارد سیاست پاکستان کنند و بنا به همین دلیل دادستان کل خواستار بازگشت وی شده است تا بتوانند مشرف را از تمامی اتهاماتی که در دوره آصف زرداری و نواز شریف وضع گردیده است؛ تبرعه کنند.

ارسال نظر

 
1