خبر فوری

 
 
گروهای تکفیری از طریق تحریک انصاف به پارلمان خواهند رسید۔
کد خبر :6404680

18:38 1397/05/11


گروهای تکفیری از طریق تحریک انصاف به پارلمان خواهند رسید۔


 

گروهای تکفیری از طریق تحریک انصاف به پارلمان خواهند رسید۔

 

به گزارش اختصاصی راز نیوز معاویه اعظم با جهانگیر ترین یکی از رهبران حزب عمران خان دیدار کرد در این دیدار  جهانگیر ترین از معاویه اعظم سربراه حزب تکفییری اهل سنت و الجماعت خواست که با حزب تحریک انصاف اتحاد کرده و برای حکومت سازی در ایالت پنجاب همکاری کند۔

۔حزب تحریک انصاف  در پی  حکومت سازی در ایالت پنجاب و جلب نامزدهای آزاد و حزبی تلاش های مثمری را انجام داده۔برای رسیدن به کرسی اقتدار حتی از کمک گرفتن  گروهای تکفیری دریغ نکرد۔

حزب تحریک انصاف برای حکومت سازی در ایالت پنججاب از گروهای تکفیری هم کمک خواست۔ لذا در همین زمینه حزب تحریک انصاف با معاویه اعظم سبراه حزب تکفیری اهل سنت و الجماعت ملاقات کرد و او را برای شمولیت در حزب تحریک انصاف دعوت نمود همچنین معاویه اعظم از دعوت حزب تحریک انصاف استقبال نموده و قصد شرکت در حزب تحریک انصاف را دارد۔

نا گفته نماند که معاویه اعظم فرزند طارق اعظم یکی از دشمنان سر سخت مذهب تشیع که در کشتار شیعیان هم نقش دارد در این انتخابات بصورت آزادانه توانست یکی از کرسی های منطقه جهنگ را بنام خود کند۔ همچنین اسم ایشان قبل از انتخابات در لیست سیاه بوده که متاسفانه بخاطر عدم اجرای درست قانون و تصمیمات یک طرفه ارتش اسم او از لیست سیاه خارج شده و او توانست در انتخابات شرکت کند و به پیروزی برسد

نا گفته نماند که گروه اهل سنت و الجماعت حزبی مذهبی است که در تفرقه افکنی مذهبی در پاکستان نقش اصلی را دارد این گروه قبلا به اسم سپاه صحابه فعالیت های خود را انجام میداد که که در این گروه در پاکستان بعنوان یکی از گروهای تیروریستی و تکفیری مشهور میباشد۔

طبق گفته ها آمدن این گونه افراد در پارلیمان پاکستان امتحان سختی بری شیعیان و برادران اهل سنت پاکستان خواهد بود۔

 

                           بیشتر بدانید 

سپاه صحابه پاکستان

سپاه صحابه در اوايل دهه 1980 توسّط يك روحانى سنّى به نام «مولانا حق نواز جهنگوى» تأسيس شد؛ راه‌اندازی این گروه، مصادف با سال‌هاى نخست انقلاب اسلامى در ايران و علّت پايه‌ريزى آن، اين بود كه از تأثيرگذارى انقلاب اسلامى ايران بر مردم پاكستان جلوگيرى شود.

 

 



بنابراین گزارش، این گروه يكى از اهداف مهم خود را مبارزه با عزادارى امام حسين ـ عليه‌السلام ـ و در واقع تخطئه قيام آن حضرت مى‌دانست. البته مجلّه «خلافت راشده» در سال‌هاى انتشار خود، بارها اين خواسته را مطرح كرده و از دولت پاكستان خواسته است با برچيدن همه امامزاده‌هاى شيعه و حسينيّه‌ها، از برگزارى مراسم عزادارى عاشورا در همه مدارس و دانشگاه‌ها جلوگيرى شود؛ که البتّه اين تقاضا هيچ گاه از سوی دولت پاكستان پذیرفته نشد.

از ديگر اهداف اين گروه، مبارزه با مذهب شیعه و انقلاب اسلامی ایران ـ و همچنین مبارزه با آنچه خطرات احتمالى شيعيان می نامند و ترس از رشد قدرت نظامى، سياسى و مذهبى آنان در منطقه بوده است.

 



گروه «سپاه صحابه» افزون بر حملات خود ضدّ شيعيان، ايرانيان مقيم پاكستان را آماج تهاجم خود قرار دادند، به اين بهانه كه آنان از ناحيه حكومت شيعى در ايران حمايت مى‌شوند و بنابراین، بايد از ميان برداشته شوند.

 


این گروه در كشورهاى خارجى نيز مراكزى براى فعّاليّت خود داير كرده‌اند؛ كشورهايى چون امارات متّحده عربى، عربستان سعودى، بنگلادش، كانادا.

این گروه در سال 2002 از سوی پرویز مشرف، رییس‌جمهوری پاکستان به عنوان سازمانی تروریستی معرفی شد و به دنبال آن، دولت پاکستان، گروه سپاه صحابه را مورد حمله قرار داد و افراد بسيارى را دستگير كرد. پس از ‌پاشیدگی سپاه صحابه، «اعظم طارق»، رهبر آن گروه، فعّاليّت خود را با نام جديدى به نام «ملّت اسلاميّه» آغاز كرد و مبالغ هنگفتى از ناحيه هواداران خارجى خود به دست آورد.

 

 

 

در پانزدهم نوامبر 2003 دولت پاكستان اين گروه را نيز ممنوع اعلام و اعضاى اصلى آن را دستگير و حساب بانكى آنها را مصادره كرد و محلّ اجتماعات ايشان را در خانه‌ها، مساجد و دیگر اماكن مورد حمله قرار داد. در این باره، دولت پاكستان براى اين كه جلوى فعّاليّت ديگرى از اين گروه را در قالب اسمى جديد گرفته باشد، نزدیک ششصد نفر از دستگيرشدگان را به پرداخت وجه ضمانت 100000 روپيه ای محكوم كرد. «مولانا حق نواز جهنگوى موسس و رهبر این گروه بوده وی در سال 1990 به قتل رسيد و پس از او، «مولانا اعظم طارق»، مسئوليّت اين گروه را به عهده گرفت.

 

 

اعظم طارق کیست؟

اعظم طارق در 1962 در پاکستان متولد شد. وی به عضویت سپاه صحابه درآمد و پس از آنکه حق نواز جهنگوی به عنوان مؤسس و رهبر این گروه در سال ۱۹۹۰ به قتل رسید، وی مسئولیت این سپاه صحابه را بر عهده گرفت. اصلی ترین هدف سپاه صحابه مبارزه و کشتار شیعیان بود. از این رو در دوران اعظم طارق نیز بسیاری از شیعیان ترور شدند. بنا بر اخبار منتشر شده، سپاه صحابه در زمان تصدی اعظم طارق بیش از ۱۰۰ مورد عملیات تروریستی علیه شیعیان انجام داده است.

 

 

اعظم طارق، تلاش داشت که در امور سیاسی نیز به توفیقاتی دست یابد و بتواند حکومت پاکستان را طبق نظر خود بنا کند. اعظم طارق از لحاظ سیاسی طرفدار روی کار آمدن دولتی افراطی در پاکستان بوده. وی در این باره می گوید: «در پاکستان با توجه به اکثریت جمعیت باید حکومتی سنی- مراد سنی به سبک افراطی است- به وجود آید.

 

 

 

در حقیقت حکومتی که وی مد نظر اعظم طارق بوده، افراطی گری و کشتار یکی از مهمترین شاخصه های آن بوده است. وی الگوی حکومتی خود را طالبان می داند و می گوید: «عملکرد دولت طالبان برای ما چراغ راهنماست».او در جای دیگر، حکومت طالبان را حکومت آرمانی اسلامی در جهان اسلام نامیده است.

اعظم طارق در حالی به قتل رسید که منبع درآمد اين گروه، گاه از ناحيه سنّى‌هاى افراطى و ثروتمندى كه در عربستان سعودى و خليج فارس بودند، تأمين مى‌شد و گاه فرقه‌هاى متعصّب داخلى مانند گروه «جماعت اسلامى» و گروه «جماعت علماى اسلامى» و دیگر گروه‌هاى همسو در سایر کشور‌ها نیز به آنان یاری می‌رساندند

ارسال نظر

 
1