خبر فوری

 
 
گردهمایی پنج هزار شبه نظامی داعش در شمال افغانستان
کد خبر :1736359653

16:57 1398/02/31


برچسب ها : افغانستان, تروریست, تروریسم, داعش, ولایت خراسان,

الکساندر بورتنیکوف رئیس سرویس اطلاعاتی شوروی سابق در شهر دوشنبه گفت: یک شاخه از دولتی اسلامی (داعش) حدود 5000 ستیزه‌جویی که در جنگ سوریه نیز شرکت داشته اند را در شمال افغانستان در مرز جمهوری‌های شوروی سابق در آسیای میانه گرد آورده‌است.


 

الکساندر بورتنیکوف رئیس سرویس اطلاعاتی شوروی سابق در شهر دوشنبه گفت: یک شاخه از دولتی اسلامی (داعش) حدود 5000 ستیزه‌جویی که در جنگ سوریه نیز شرکت داشته اند را در شمال افغانستان در مرز جمهوری‌های شوروی سابق در آسیای میانه گرد آورده‌است. وی افزود، شاخه ولایت خراسان داعش 5000 هزار جنگجوی خود را به شمال افغانستان انتقال داده است. به گفته بورتنیکوف، تروریست ها با نفوذ به کشورهای اتحاد شوروی سابق، سعی می‌کنند که به عنوان پناهنده و مهاجران عمل کنند. وی خاطرنشان کرد:" درست است که اسلام گرایان در سوریه و عراق یک سری از شکست‌ها را متحمل شده‌اند، اما آن‌ها هنوز یک خطر محسوب می‌شوند . اکنون آن‌ها می‌کوشند تا در مناطقی که دولت سوریه کنترل ندارد و یا در اردوگاه‌های پناهندگان پنهان شده و تجدید قوا کنند."

یک روند هشدار دهنده دیگر این است که گروه‌های تروریستی، نیروهای خود را به دیگر بخش‌های جهان از جمله شمال آفریقا و جنوب شرقی آسیا منتقل می‌کنند.

علی‌رغم خسارت‌های نظامی، سازمان‌های تروریستی در حال جمع‌آوری کمک‌های مالی گسترده خارجی برای آماده شدن برای حملات "در سراسر جهان" هستند که این بدان معناست که آن‌ها به خدمات پرداخت آنلاین برای دریافت پول از خارج متوسل می‌شوند. تروریست ها برای ادامه فعالیت های خود از  درآمدهای حاصل از "تجارت غیرقانونی نفت، قاچاق انسان و دیگر فعالیت‌های جنایی"  استفاده می کنند.

ماه گذشته، مدیر FSB در مورد بازگشت ستیزه جویان به کشورهای مبدا و ایجاد سلول‌های تروریستی در خانه هشدار داده و گفته بود که  بیش از ۱۵۰۰ نفر از ۵،۰۰۰ جهادی از اروپا که پیش‌تر به آن‌ها پیوستند، موفق به بازگشت از خاورمیانه شدند.

ارسال نظر

 
1