خبر فوری

 
 
کویته: ربوده شدن یک فعال شبکه های اجتماعی به دست سرویس های اطلاعاتی پاکستان
کد خبر :431374344

11:59 1399/08/15


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, فعال اجتماعی, کویته,

بایزید خروتی فعال شبکه های اجتماعی و روزنامه نگار برجسته روز گذشته به دست افراد ناشناس از شهر کویته بازداشت و ناپدید شد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| بایزید خروتی فعال شبکه های اجتماعی و روزنامه نگار برجسته روز گذشته به دست افراد ناشناس از شهر کویته بازداشت و ناپدید شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بایزید خروتی از فعالان شبکه های اجتماعی و روزنامه نگار برجسته روز گذشته به دست ماموران سرویس های اطلاعاتی پاکستان بازداشت و ناپدید شد.

وی از فعالان برجسته در بخش فضای مجازی بود که به تحریر و انتشار اخبار در یکی از صفحات پر طرفدار در شبکه اجتماعی می پرداخت.

سردار اختر جان مینگل رهبر حزب ملی بلوچستان(BNP) و نماینده مجلس ملی پاکستان در واکنش به ربوده شدن این فعال اجتماعی بلوچ طی پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر از تمامی اعضای جامعه خبرنگاران و اهالی رسانه درخواست کرد که علیه ربوده شدن بایزید خروتی یک صدا و متحد به اعتراض بپردازند، شاید امروز کسی هم فکر با تفکرات و اعتقادات وی نباشد اما امروز این روزنامه نگار ربوده شد و شاید فردا نوبت یکی از شما باشد.

لیاقت شاهوانی سخنگوی دولت محلی بلوچستان به دنبال این پیام رئیس حزب ملی بلوچستان، طی بیانیه ای اعلام کرد بایزید خروتی تحت بازداشت پلیس قرار دارد.

لیاقت شاهوانی مدعی شده است که  بایزید خروتی قصد داشت بالاجبار به نشست منعقد در دفتر مدیریت کل نیروهای لیویز در کویته وارد شود که توسط نیروهای حراست بازداشت گردید.

طبق گفته وی علیه این فعال اجتماعی بلوچ پرونده ی قضایی تشکیل گردیده است که در دادگاه بدوی مورد بررسی و دادرسی قرار خواهد گرفت.

تکمیلی: 

بایزید خان خروتی در بیانی اظهار داشت که در ربایش من جام کمال خان وزیر ارشد ایالت بلوچستان و دو تن دیگر نقش دارند. جرم من تنها نشان دادن کاروان نیروهای لیویز به مردم است، این دستبند برای برجسته کردن حقوق مردم بر دست های من است که من به این موضوع افتخار می کنم.

ارسال نظر

 
1