خبر فوری

 
 
کویته: تحصن شیعیان هزاره در اعتراض به شهادت 13 معدنچی در حمله تروریست های ناشناس در مچ
کد خبر :1652013562

13:32 1399/10/14


برچسب ها : افراد تکفیری, تحصن, تروریست های لشکر جنگوی, حمله تروریستی, شیعه, شیعیان پاکستان, شیعیان هزاره, عناصر تروریستی و تکفیری سپاه صحابه,

دهها تن از شیعیان هزاره در اعتراض به قتل وحشیانه 13 تن از کارگران معدن در پی حمله تروریست های ناشناس در مچ، با حضور در جاده کمربندی شمالی شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان تحصن نمودند.


کویته: به گزارش راز نیوز| دهها تن از شیعیان هزاره در اعتراض به قتل وحشیانه 13 تن از کارگران معدن در پی حمله تروریست های ناشناس در مچ، با حضور در جاده کمربندی غربی شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان تحصن نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، اعضای جامعه شیعه هزاره با تحصن در جاده کمربندی شهر کویته واقع در غرب این شهر ضمن محکوم نمودن این اقدام تروریست های ناشناس، کم کاری نیروهای امنیتی پاکستان در تامین امنیت شهروندان را مورد انتقاد قرار داده و خواستار اقدام فوری نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان در شناسایی، بازداشت و محاکمه تمامی عوامل این جنایت شدند.

تحصن کنندگان ابراز داشتند: شیعیان هزاره از چندین سال در تیررس حملات تروریستی گروه های تکفیری قرار دارند و تاکنون هیچکدام از عوامل دخیل در قتل عام و نسل کشی شیعیان هزاره بازداشت نشده اند.

آنان تاکید نمودند: اقدام آزادانه تروریست ها در قتل اعضای جامعه هزاره نشان دهنده نقص امنیتی موجود در منطقه بلوچستان به ویژه کویته می باشد و نیروهای امنیتی همچون پلیس، ارتش و نیروهای اف سی باید در این امر به وظایف خود عمل نموده و عناصر امنیتی که با تروریست ها همکاری می کنند را شناسایی و محاکمه کنند.

طبق گفته منابع آگاه محلی چندین از نمایندگان مجلس محلی بلوچستان از جمله قادر نایل، احمد کهزاد، سید داوود آقا و چندین تن با حضور در محل تحصن واقع در جاده کمربندی در حال رایزنی با معترضین و نیروهای امنیتی هستند.

لازم به ذکر است بامداد امروز تروریست های تکفیری لشکر جنگوی با یورش به اقامتگاه معدنچیان شیعه در منطقه مچ از توابع بولان، تمامی افراد حاضر در ساختمان مذکور را به رگبار بستند که در اثر تعداد 13 تن از شیعیان از قوم هزاره به شهادت رسیده و 4 تن دیگر نیز دچار جراحت شدند.

گفتنی است تروریست های مسلح پس از به رگبار بستن این افراد، رگ گردن آنها را با سلاح سرد بریدند.

ارسال نظر

 
1