خبر فوری

 
 
کنفرانس مطبوعاتی نخست وزیر پاکستان به همراه رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین
کد خبر :765807984

17:24 1399/08/14


برچسب ها : پاکستان و بوسنی و هرزگوین, تجارت, رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, همکاری,

شفیق جعفر ووچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین که به همراه هیئتی عالی رتبه امروز (چهارشنبه) به دعوت عمران خان نخست وزیر پاکستان وارد اسلام آباد شده است، پس از دیدار با نخست وزیر پاکستان، به همراه وی کنفرانس مطبوعاتی انجام داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شفیق جعفر ووچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین که به همراه هیئتی عالی رتبه امروز (چهارشنبه) به دعوت عمران خان نخست وزیر پاکستان وارد اسلام آباد شده است، پس از استقبال توسط عمران خان و رژه افتخاری در کاخ نخست وزیری، به همراه عمران خان نخست وزیر پاکستان کنفرانس مطبوعاتی مشترک انجام داد.

عمران خان در این بین ضمن استقبال از رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، اظهار داشت که مردم پاکستان در دهه 90 به کمک مردم بوسنی که برهه دشواری برای آنها بود، شتافتند، و توافق های دوجانبه، تقویت تعاملات را به همراه خواهند داشت. درحالیکه حجم تجاری دو کشور 4.5 میلیون یورو است، خواستار افزایش آن، تقویت هرچه بیشتر روابط دوجانبه و به همراه بخش تجارت، خواهان همکاری ها در سایر بخش ها هستیم، زیرا پاکستان به روابط خود با بوسنی اهمیت ویژه ای می دهد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه اظهار داشت: از حمایت موضع پاکستان در خصوص کشمیر توسط رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین تشکر می کنیم. وی ضمن تاکید بر ضرورت اتحاد و انسجام بین ادیان در سطح بین المللی، خاطر نشان کرد که نباید از آزادی بیان برای صدمه زدن به  احساسات پیروان یک دین استفاده کرد. ما در مورد کاریکاتور های توهین آمیز در فرانسه نیز سخن گفته ایم. نباید به بهانه آزادی بیان، به مسلمانان توهین شود، هیچ مسلمانی توهین در حق شخصیت عظیم پیامبر اسلام (ص) را نمی تواند بپذیرد. حرمت رسول اسلام برای مسلمانان موضوع بسیار مهمی است که اروپا و کشور های غربی باید آن را درک کنند. نخست وزیر پاکستان ضمن محکوم کردن انتشار محتویات توهین آمیز، از شفیق جعفر ووچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین جهت دعوت برای بازدید از بوسنی تشکر کرد .

 

شفیق جفر ووچ در این بین اظهار داشت که از دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان بسیار خوشحال هستم، پاکستان و بوسنی کشور های دوست هستند و دو کشور ظرفیت بالایی برای توسعه روابط دارند. از کمک پاکستان حین جنگ و پس از آن سپاس گذاریم، پس از زلزله، ما همه تلاش خود را برای ساخت مدارس و پروژه های دیگر که در توان ما بود را در پاکستان انجام دادیم. دو کشور همواره در برهه های حساس و دشوار به کمک یکدیگر شتافته اند و ما امروز چند یادداشت تفاهمی در زمینه های علم و فناوری و ارائه تسهیلات به شهروندان امضاء کرده ایم. فرصت های زیادی جهت افزایش تجارت میان دو کشور وجود دارند. نیروهای پاکستانی تحت ماموریت صلح سازمان ملل، عملکرد برجسته ای در بوسنی انجام داده اند و باید راه حل مسالمت آمیز پایدار مسئله کشمیر، براساس کنوانسیون حقوق بشر جستجو شود. وی افزود: نقض های حقوق بشر در کشمیر یک مسئله مهمی است و باید مسئله کشمیر مطابق با خواسته مردم آن حل و فصل شود. ما کارزار اسلام هراسی در سراسر جهان را محکوم می کنیم و باید محدودیت هایی برای آزادی بیان وجود داشته باشند.   

ارسال نظر

 
1