خبر فوری

 
 
کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزرای امور خارجه پاکستان و انگلیس در اسلام آباد
کد خبر :296305109

15:04 1400/06/12


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و انگلیس, دومینیک راب, شاه محمود قریشی, طالبان افغانستان, وزیر امور خارجه انگلیس, وزیر امور خارجه پاکستان,

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس که شب گذشته وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد، حین ورود به ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان توسط همتای پاکستانی خود مورد استقبال قرار گرفت و طرفین حین دیدار به رایزنی در خصوص روابط دوجانبه، افغانستان، روابط استراتژیک، پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس که شب گذشته وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شد، حین ورود به ساختمان وزارت امور خارجه پاکستان توسط همتای پاکستانی خود مورد استقبال قرار گرفت و طرفین حین دیدار به رایزنی در خصوص روابط دوجانبه، افغانستان، روابط استراتژیک، پرداختند.

دو طرف پس از دیدار دوجانبه در سطح هیئت های دوطرف، در کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کردند. گفتنی است در نشست در سطح هیئت های دوجانبه، در هیئت پاکستان شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان، سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه، رضا بشیر تارر دستیار ویژه وزیر امور خارجه و دیگر افسران عالی رتبه وزارت امور خارجه پاکمستان حضور داشتند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بیان اینکه پاکستان و انگلیس بستر جدید برای گفتگوی راهبردی ایجاد کرده اند، گفت: در خصوص فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی FATF نیز با وزیر امور خارجه انگلیس صحبت کرده ایم، ما برای خروج از این فهرست اقدامات انجام داده ایم. وی افزود: در این دیدار در خصوص وضعیت جاری در افغانستان و تاثیرات بر منطقه گفتگو شده است. صلح وثبات در افغانستان ضروری است و هیچ گروهی در افغانستان مورد علاقه پاکستان نیست. پاکستان تنها از دولتی که با حمایت مردم در افغانستان تشکیل شود، حمایت می کند. دولت در افغانستان باید مطابق با خواسته و تمایل مردم افغان باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت که همتای انگلیسی خود را از جنایات ارتش هند در کشمیر مطلع ساخته و گفته است که روز گذشته با جنازه و خانواده سید علی گیلانی (رهبر آزادی خواه کشمیری ) چه رفتاری شده است.  

 

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس در این بین با بیان اینکه روابط عمیقی با پاکستان داریم و در آینده تمایل به تقویت بیشتر این روابط را داریم، افزود: ما همچنین موضع مشترکی با پاکستان در مورد افغانستان داریم. به همراه مقامات پاکستان از مرز طورخم مشترک میان پاکستان-افغانستان بازدید کرده و با واقعیت های میدانی آشنا شدم. دولت انگلیس مبلغ 300 میلیون پوند به عنوان کمک به کشورهای همسایه افغانستان ارائه کرده است.

 

وزیر امور خارجه انگلیس در پاسخ به سوالی در خصوص قرار دادن پاکستان در فهرست قرمز، اظهار داشت: انگلیس از نگرانی در خصوص قرار دادن پاکستان در فهرست قرمز مطلع است و در این خصوص دکتر فیصل سلطان دستیار ویژه عمران خان نخست وزیر پاکستان برای بهداشت گفتگویی جهت امور تکنیکی کرونا با مقامات انگلیس خواهد داشت. تصمیم برای حذف پاکستان از لیست قرمز برمبنای دلایل فنی گرفته می شود.

وی افزود: فعلا زود است دولت طالبان در افغانستان را به رسمیت بشناسیم، باید ببینیم طالبان به چه اندازه به سخنان خود عمل می کنند، از پاکستان بابت خارج کردن کارمندان انگلیس از افغانستان سپاس گذاریم. پاکستان و هند مسئله کشمیر را باید از طریق گفتمان حل و فصل کنند.

ارسال نظر

 
1