خبر فوری

 
کنفرانس خبری مشترک دونالد ترامپ و عمران خان
کد خبر :2091795218

21:48 1398/07/01


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, دونالد ترامپ, رئیس جمهور, عمران خان, نخست وزیر, نیویورک,

دونالد ترامپ قبل از دیدار رسمی خود با عمران خان نخست وزیر پاکستان طی کنفرانس خبری مشترک، مجددا پیشنهاد ایفای نقش میانجیگری بین دو کشور پاکستان و هند را ارائه داد و افزود، شما آماده هستید اما اگر طرف دیگر نیز موافق باشد من این امر را انجام خواهم داد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز، دونالد ترامپ قبل از دیدار رسمی خود با عمران خان نخست وزیر پاکستان طی کنفرانس خبری مشترک، مجددا پیشنهاد ایفای نقش میانجیگری بین دو کشور پاکستان و هند را ارائه داد و افزود، شما آماده هستید اما اگر طرف دیگر نیز موافق باشد من این امر را انجام خواهم داد. وی با بیان این مورد که نریندرا مودی نخست وزیر هند روز گذشته از زبان بسیار توهین آمیزی استفاده کرد، ابراز داشت: کشمیر یک مسئله بسیار پیچیده ای است که از مدتها ادامه دارد، من می‌توانم کمک بسیار خوبی انجام دهم، اما توافق دو طرف برای ایفای نقش میانجیگری ضروری است. تجارت آمریکا با پاکستان بسیار کم است. نخست وزیر انگلیس دوست شماره یک و بهترین من است. درحالی که توافق هسته ای ایران درحال پایان بود، بوریس جانسون خواهان توافقی دیگر است، پول هزینه شده برای توافق هسته ای ایران تلف شد، این چه نوع معامله ای بود که با ایران انجام شد و ما قادر به بررسی نبودیم؟ من به پاکستان و عمران خان اعتماد دارم و در نیویورک دوستان خوب پاکستانی دارم که مذاکره کننده خوبی هستند. رهبران قبل از من رفتار شایسته ای با پاکستان نداشتند، روابط خوبی با نخست وزیران پاکستان و هند دارم.
عمران خان در این میان گفت، من خواستار گفتگو در رابطه با افغانستان هستم، زیرا این موضوع برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است. وی از ترامپ خواست تا از دولت مودی بخواهد که قانون منع رفت و آمد در کشمیر را پایان دهد، که ترامپ در پاسخ به این خواسته ابراز داشت من قطعا در این مورد با مودی به گفتگو خواهم پرداخت، اما خواستار رفتاری برابر با دو کشور را دارم.
عمران خان افزود، ترامپ رئیس جمهور قدرتمند ترین کشور جهان است و کشور قدرتمند وظایف سنگین تری نیز برعهده‌ دارد.

قابل ذکر است کنفرانس خبری مشترک دو طرف ادامه دارد...

ارسال نظر

 
1