خبر فوری

 
 
کمیته همبستگی بلوچ: عملیات حصارکشی بندر گوادر به صورت مخفیانه ادامه دارد
کد خبر :1705463568

14:48 1399/11/04


برچسب ها : ارتش پاکستان, ایالت بلوچستان, بندر گوادر, پروژه سی پک, حصارکشی, دولت پاکستان, شهروندان بلوچ,

سخنگوی مرکزی کمیته همبستگی بلوچ در بیانیه ای اعلام نمود عملیات حصارکشی بندر گوادر توسط ارتش پاکستان به صورت مخفیانه ادامه دارد که بسیار نگران کننده است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سخنگوی مرکزی کمیته همبستگی بلوچ در بیانیه ای اعلام نمود عملیات حصارکشی بندر گوار توسط ارتش پاکستان به صورت مخفیانه ادامه دارد که بسیار نگران کننده است.

در این بیانیه آمده است که عملیات حصارکشی شهر بندری گوادر واقع در جنوب ایالت بلوچستان اگرچه در پی فشارهای احزاب سیاسی و افکار عمومی به صورت ظاهری متوقف گردیده است اما این پروژه به صورت مخفیانه در حال انجام است که نگرانی های مجدد مردمی را به دنبال داشته است.

سخنگوی مرکز کمیته همبستگی بلوچ ابراز داشت: گوادر عقب مانده ترین منطقه در کشور است و مردم این منطقه به دلیل عدم وجود زیرساخت های لازم و فرصت های شغلی به ماهیگیری روی آورده اند و اقتصاد خانوارهای ساکن این بندر به ماهیگیری وابسته است.

وی افزود: در حالی که مقامات دولتی از ابتدای آغاز پروژه سی پیک مدعی شده بودند اجرای این پروژه سرنوشت مردم محلی را تغییر خواهد داد، اما پس از گذشت زمان و اجرای مراحلی از این پروژه تاکنون تنها پیامدهای منفی این پروژه برای مردم رونما شده است، نهادهای دولتی با به تصرف درآوردن سرزمین آبایی اهالی شرق بندر گوادر آنان را از این منطقه بیرون رانده اند و در حال نیز در پی برچیدن تنها محل امرار معاش اهالی منطقه یعنی حرفه ماهیگیری هستند، نگرانی مردم محلی بلوچ از اثرات منفی پروژه سی پیک پس از آغاز روند حصارکشی بندر گوادر دوچندان شده است.

وی خاطرنشان کرد: حصارکشی تمام حومه بندر گوادر به معنای زندانی کردن دسته جمعی مردم محلی است، مردم بلوچ پیش از این نیز به بهانه های امنیتی مختلف مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند و اکنون حصارکشی اطراف شهر گوادر رفت و آمد آنان را با محدودیت مواجه خواهد کرد، بسیاری از مردم این شهر به دلیل اعمال محدودیت از سوی نهادهای دولتی در صید ماهی مجبور به مهاجرت به شهرهای بزرگ شده اند و در حال حاضر نیز با محصور نمودن مردم در سطح شهر آنان را به سمت مهاجرت دسته جمعی و ترک سرزمین آبایی شان سوق می دهد.

کمیته همبستگی بلوچ در ادامه این بیانیه با غیرقانونی خواندن روند حصارکشی بندر گوادر آن را نقض صریح قوانین بین المللی عنوان نمود و ضمن محکومیت روند حصارکشی بندر گوادر از مقامات و نهادهای دولتی پاکستان درخواست نموده است این عملیات هرچه فوری متوقف گردد.

این کمیته اعلام نمود به زودی روند تظاهرات مسالمت آمیز در اعتراض به این اقدام نهادهای امنیتی و دولتی آغاز خواهد شد و ما از تمامی احزاب سیاسی پارلمانی و غیر پارلمانی، انجمن های دانشجویی و جامعه مدنی بلوچ برای حضور در این تظاهرات دعوت به عمل می آورد.

ارسال نظر

 
1