خبر فوری

 
 
کمیته اقدام اهل سنت ایالت سند خواستار ممنوعیت پیاده روی های نمادین اربعین در ایالت سند شد
کد خبر :1280360017

16:33 1399/07/15


برچسب ها : اربعین, پاکستان, پیاده روی, خیرپور, دسته عزاداری, رانی پور, سند, شیعه, شیعه و سنی, کراچی, کمیته اقدام اهل سنت,

کمیته اقدام اهل سنت ایالت سند ضمن ابراز بغض خود با اهلبیت علیهم السلام، خواستار ممنوعیت پیاده روی های نمادین اربعین در ایالت سند شد.


سند: به گزارش راز نیوز| سید محمد پریل شاه بخاری امیر کمیته اقدام اهل سنت، نجم الدین مجاهد دبیرکل ، مولانا ثناءالله حیدری نایب امیر، سید عاصم علی شاه معاون اطلاع رسانی و دیگر رهبران ایالت سند در بیانیه ای ضمن محکوم کردن و درخواست ممنوعیت برگزاری پیاده روی های نمادین اربعین حسینی در سراسر ایالت سند بویژه کلانشهر کراچی، این اقدام را غیر قانونی عنوان کرده و گفتند: ما به شدت راه اندازی دسته های پیاده روی نمادین اربعین حسینی که این مراسم توسط یک طرف خاص در عراق از نجف تا کربلا برپا می شود، در ایالت سند را به شدت محکوم می کنیم. اعضا، با توطئه و دسیسه عنوان کردن این اقدام، گفتند که پیاده روی برای نخستین مرتبه انجام پذیرفته است که این عملی غیر قانونی و دسیسه است. تلاش می شود تا کشور را به عراق، سوریه و لبنان تبدیل کنند، برپایی دسته های پیاده روی به این نحو برای نخستین بار در ایالت سند، غیر قانونی هستند. باید با جدیت هرچه تمام با دسیسه ایجاد بی ثباتی در کشور برخورد شود، این پیاده روی ها موجب ناامنی برای مردم اهل سنت می شود. ما از دولت فدرال، دولت ایالت سند و تمامی مقامات مربوطه درخواست می کنیم تا این دسته های پیاده روی را ممنوع کنند.

شایان ذکر است پس از مایوس شدن محبان اهلبیت علیهم السلام در پاکستان من جمله ایالت سند از شرکت در پیاده روی اربعین حسینی در عراق به دلیل شیوع کرونا و اعلام محدودیت زوار از سوی کشور عراق، عزادارن حسینی در سراسر ایالت سند طی بیانیه ای خواستار راه اندازی پیاده روی های نمادین شدند که این بیانیه موجب ایجاد امید میان محبان خاندان عترت شده و فضایی شبیه فضای پیاده روی اربعین حسینی در ایالت سند چون برپایی موکب ها، پذیرایی از کاروان ها و دیگر خدمات را رقم زده است.

ارسال نظر

 
1