خبر فوری

 
 
کمک 500 میلیون دلاری جامعه جهانی به سیل زدگان پاکستان
کد خبر :1181071306

15:23 1401/06/04


برچسب ها : آسیب دیدگان از سیل و خشکسالی, بانک توسعه آسیا, بانک جهانی, بسته کمکی, سیل, محمد شهباز شریف, مدیر کشوری بانک جهانی, نخست وزیر پاکستان,

در پی درخواست شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، نهادها و مؤسسات بین‌المللی مالی و غیر مالی از کمک فوری خود به ارزش بیش از 500 میلیون دلار برای سیل زدگان خبر دادند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| در پی درخواست شهباز شریف نخست وزیر پاکستان، نهادها و مؤسسات بین‌المللی مالی و غیر مالی از کمک فوری خود به ارزش بیش از 500 میلیون دلار برای سیل زدگان خبر دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، به دنبال درخواست نخست وزیر پاکستان از کشورها و نهادهای مختلف بین‌المللی برای ارائه کمک به سیل زدگان پاکستان، مقامات این کشورها و نهادها اعلام نمودند کمک‌های خود به سیل زدگان جمعاً به ارزش 500 میلیون دلار را به زودی ارائه خواهند کرد.

در پی وقوع سیل در نقاط مختلف پاکستان در نتیجه باران‌های موسمی، محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور با فراخواندن نمایندگان مؤسسات مالی همچون بانک جهانی، بانک توسعه آسیا، چین، آمریکا و کشورهای اروپایی از آنان برای مقابله با شرایط بحرانی ناشی از وقوع سیل در پاکستان درخواست کمک نمود.

در این نشست نمایندگان نهادهای زیر مجموعه سازمان ملل متحد و سازمان بهداشت جهانی نیز حضور داشتند.

سازمان ملل متحد برای سیل زدگان از کمک مالی به ارزش 3 میلیون دلار خبر داد و از طرفی انجمن شرکت های چینی پاکستان اعلام کرد که 10 میلیون و 500 هزار دلار به صندوق امداد رسانی به سیل زدگان نخست وزیر پاکستان واریز خواهد کرد.

به دنبال این نشست مدیر کشوری بانک جهانی از اختصاص مبلغ 350 میلیون دلار برای سیل زدگان خبر داد. 50 میلیون دلار از این مبلغ تا اواخر هفته جاری را در اختیار پاکستان قرار خواهد داد.

از سوی دیگر سازمان جهانی غذا نیز اعلام نموده است مبلغ 110 میلیون دلار به دولت پاکستان برای کمک به سیل زدگان این کشور ارائه خواهد نمود.

همچنین بانک توسعه آسیا مبلغ 20 میلیون دلار، سازمان کمک انگلیس(UK Aid) مبلغ 1.5 میلیون پوند برای سیل زدگان پرداخت خواهد شد. سازمان کمک انگلیس(UK Aid) همچنین مبلغ 38 میلیون پوند دیگر نیز برای پروژه‌های میان مدت و بلند مدت در پاکستان اختصاص خواهد داد.

نخست وزیر پاکستان در این نشست ابراز داشت: از اقدام کشورها و نهادهای بین‌المللی در کمک به سیل زدگان استقبال می‌کنیم، ما تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود برای امدادرسانی به سیل زدگان و بازسازی مناطق سیل زده را به کار خواهیم بست. دولت علی رغم تمامی مشکلات و شرایط سخت اقتصادی امدادرسانی به سیل زدگان را آغاز نموده است.

وی افزود: دولت اولویت خود را بر روی امدادرسانی به سیل زدگان متمرکز نموده است گفت: دولت برای بازسازی مناطق سیل زده و ایجاد زیرساخت‌های آسیب دیده تلاش خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1