خبر فوری

 
 
کمک 16 میلیون دلاری ژاپن به پاکستان
کد خبر :2042184344

18:21 1397/12/01


برچسب ها : پاکستان, ژاپن, سازمان ملل, کمبود مواد غذایی, کمک مالی,

دولت ژاپن اعلام کرد برای مبارزه با کمبود مواد غذایی، بلایای طبیعی و بهبود منابع درآمد، 16 میلیون دلار به پاکستان کمک خواهد کرد.


 

به گزارش راز نیوز، دولت ژاپن اعلام کرد برای مبارزه با کمبود مواد غذایی، بلایای طبیعی و بهبود منابع درآمد، 16 میلیون دلار به پاکستان کمک خواهد کرد. این بودجه صرف ایالتهای سند، خیبرپختونخوا و بلوچستان خواهد شد.

کمک های اخیر ژاپن با مشارکت در برنامه (UNDP) سازمان ملل متحد، و برنامه غذایی جهانی (WFP) در اسلام آباد صورت گرفت. از 16 میلیون دلار سه میلیون و پانصد هزار دلار به صورت فوری در ایالت خیبرپختون خوا برای درمان 150 هزار زن و بچه که با کمبود مواد غذایی روبرو هستند خرج خواهد شد. این کمک ها شامل خانواده های مهاجر افغان نیز می شود.

فن بار کیورن نماینده (WFP) از کمک های دولت ژاپن برای تامین مواد غذایی مادران و کودکان دچار با کمبود مواد غذایی تشکر و سپاسگزای کرد. وی اظهار کرد: کمک کردن به خانواده های ضعیف پاکستان باعث افتخار ماست.

دولت ژاپن علاوه بر این برای بلایای طبیعی، سیستم هشدار امنیتی سونامی و سوانح زود هنگام و بلایای دریایی به ویژه برای زنان و کودکان کمک خواهد کرد.

این اقدامات در استان ملیر کراچی و استان گوادر بلوچستان صورت خواهند گرفت. این پروژه 15 هزار نفر را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

ارسال نظر

 
1