خبر فوری

 
 
کمک 100 میلیون یوآنی چین به مردم سیل زده پاکستان
کد خبر :1836495835

14:31 1401/06/08


برچسب ها : پاکستان و چین, رئیس جمهور چین, سفیر چین, شی جن پنگ, نخست وزیر چین, نونگ رونگ,

نخست وزیر و رئیس جمهور چین طی پیامی خطاب به همتای پاکستانی خود مراتب تأسف و همبستگی خود با ملت و دولت پاکستان را اعلام داشتند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر و رئیس جمهور چین طی پیامی خطاب به همتای پاکستانی خود مراتب تأسف و همبستگی خود با ملت و دولت پاکستان را اعلام داشتند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شی جن پنگ رئیس جمهور و لی کی چیانگ نخست وزیر چین طی پیامی به همتایان پاکستانی خود که توسط نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد به مقامات پاکستان ابلاغ گردید مراتب تأسف و تأثر خود نسبت به حادثه اخیر سیل و جان باختن بیش از 1000 نفر در این بلای طبیعی را ابراز داشتند.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز در پاسخ به این پیام مقامات چین برای رئیس جمهور و نخست وزیر چین آرزوی موفقیت و سلامتی نمود.

وی ابراز داشت: ملت چین و مقامات این کشور همچون گذشته عمق علاقه و بخشندگی خود نسبت به پاکستان را ابراز داشتند، من قدردان نخست وزیر و رئیس جمهور چین هستم.

از سوی دیگر دولت چین از کمک 100 میلیون یوآنی به سیل زدگان در نقاط مختلف پاکستان خبر داد، همچنین نخستین محموله از کمک‌های بشردوستانه چین شامل 300 عدد خیمه صحرایی، امروز و فردا طی پروازهایی به کراچی منتقل خواهد شد.

ارسال نظر

 
1