خبر فوری

 
 
کمک غیر نقدی دیگر از سوی عربستان سعودی برای پاکستان
کد خبر :699024361

18:34 1398/03/01


برچسب ها : پاکستان, عربستان سعودی, نفت,

عربستان سعودی مجددا برای کمک به پاکستان طی تصمیمی خواستار عرضه نفت به ارزش 3 میلیارد دلار با دیرپرداخت شده است.


اسلام آباد: به گزارش رازنیوز، عربستان سعودی کشور دوست پاکستان مجددا برای کمک به پاکستان طی تصمیمی خواستار عرضه نفت به ارزش 3 میلیارد دلار با دیرپرداخت شده است. پس از تصمیم عربستان سعودی، روابط دوجانبه در سطح عالی رتبه آغاز شده و توافقنامه ای نیز میان دو کشور به امضاء رسیده است.

گفتنی است کشور سعودی در بیشتر مواقع ضروری و مشکل در کنار پاکستان بوده و آن را کمک کرده است. پس از سفر عمران خان به سعودی و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به پاکستان علاوه بر استحکام و گسترش بیشتر روابط دوکشور، توافقنامه هایی نیز در این راستا به امضای دوطرف رسیده بودند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در سفر خود به عربستان سعودی موفق به دریافت بسته کمک مالی به ارزش 12 میلیارد دلار از عربستان سعودی شده بود و دروضعیت بحران اقتصادی فعلی پاکستان، عربستان سعودی مجددا تصمیم به عرضه نفت بادیرپرداخت به کشور پاکستان را اخذ کرده است.
 

خبر تکمیلی:

به نقل از منابع محلی پاکستان، حفیظ شیخ مشاور دارایی پاکستان در پیام تویتری خود با اذعان این موضوع که تصمیم عربستان سعودی موجب پشتیبانی از اقتصاد پاکستان خواهد شد، بیان داشت عربستان سعودی از این پس به مدت سه سال هرساله نفت با دیرپرداخت به ارزش سه میلیارد و دویست میلیون دلار خواهد داد. حفیظ شیخ اظهار داشت عرضه این نفت از یکم ژوئیه سال جاری آغاز خواهد شد و توافقنامه ای نیز در این رابطه به امضاء رسیده است.
وی افزود، بابت حمایت عربستان سعودی از مردم پاکستان سپاسگزارم، این امر موجب کاهش فشارهای بازپرداخت وام ها خواهد شد.

ارسال نظر

 
1