خبر فوری

 
 
کلنگ زنی پروژه ساخت فرودگاه بزرگ بین الملی در بندر گوادر پاکستان
کد خبر :377208343

17:41 1398/01/11


برچسب ها : ارتش, بندر گوادر, پاکستان, چین, فرودگاه, نخست وزیر,

نخست وزیر پاکستان عمران خان پروژه ساخت فرودگاه بین المللی بندر گوادر را کلنگ زنی کرد.


 

به گزارش راز نیوز، نخست وزیر پاکستان عمران خان پروژه ساخت فرودگاه بین المللی بندر گوادر را کلنگ زنی کرد. این پروژه پس از گذشت زمان اعلام 14 ساله، به دست نخست وزیر فعلی پاکستان عمران خان کلنگ زنی شد. درحالی که نخست وزیر اسبق پاکستان " شوکت عزیز " در تاریخ 28 مرداد ماه سال 1384 خبر کلنگ زنی پروژه را اعلام کرده بود، پس از گذشت زمان نخست وزیری 6 نخست وزیر پاکستان، مراسم کلنگ زنی این پروژه به دست نخست وزیر فعلی پاکستان عمران خان انجام شد. در مراسم کلنگ زنی وزیر ارشد ایالت بلوچستان جام کمال خان، فرمانده کل ستاد ارتش پاکستان ژنرال قمر جاوید باجوا و سفیر چین در پاکستان یاوجنگ حضور داشتند. پس از تکمیل پروژه ، هواپیماهای بزرگی همچون آ 380 نیز قادر به فرود در این فرودگاه بین المللی خواهند بود.
 


نخست وزیر پاکستان عمران خان در مراسم کلنگ زنی، با ابراز تشکر از دولت چین و سفیر آن در پاکستان ابراز داشت، درصورت عدم وجود کمک های مالی چین، این پروژه نیز کلنگ زنی نمی‌شد. بندر گوادر به عنوان موتور پیشرف و توسعه پاکستان معرفی خواهد شد. برای پاسخ به درخواست ماهی گیران، برای رفت و آمد کشتی های آنان نیز گذرگاه‌هایی را خواهیم ساخت.


به دلیل سفر نخست وزیر پاکستان به بندر گوادر و بازدید از نمایشگاه بین المللی، تدابیر شدید امنیتی در منطقه حاکم بود . برای افزایش امنیت نخست وزیر، مدارس دولتی و خصوصی به مدت دو روز تعطیل بودند. قبل از آن نیز نخست وزیر از شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان دیدن کرد. وی در شهر کویته نیز در مراسم کلنگ زنی بیمارستان بیماری‌های قلبی که با همکاری امارات متحده عربی درحال ساخت است، شرکت کرد و از ژنرال باجوا بابت اقدام مناسب او در زمینه جلب توجه امارات برای سرمایه گذاری در پاکستان تشکر کرد.
احزاب اپوزیسیون به دلیل مشقت و سختی بوجود آمده درپی تدابیر شدید امنیتی برای مردم بلوچستان، دولت را تحت انتقاد قرار دادند.

 


نخست وزیر همچنین پروژه آزادراه کویته، ژوب، دوئل و کیرج را افتتاح کرده و در بیانات خود اظهار داشت که در گذشته تنها از پیشرفته سازی ایالت بلوچستان صحبت می شد، اما هم اکنون فراتر از برنامه های دولتی برای پیشرفت و توسعه کشور اقدام خواهیم کرد. وی طی اشاره به خطرات موجود در بلوچستان در رابطه با پروژه ها گفت : مردم باید مواظب باشند که این خطرات و نگرانی ها آنها را به اقلیت تبدیل نکند. برای برطرف سازی خطرات و نگرانی ها، به مردم بلوچ باید بیش از پیش مهارت یاد دهیم.

ارسال نظر

 
1