خبر فوری

 
 
کشف کارت های شناسایی پاکستانی نزد طالبان افغانستان
کد خبر :1081389737

18:49 1399/05/04


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و طالبان,

منابع خبری افغانستان طی گزارشی از عملیات روز چهارشنبه مورخ 1 مرداد نیروهای امنیتی افغانستان در قندهار، و کشف کارت های شناسایی پاکستانی نزد 5 طالبان به هلاکت رسیده طی این حمله خبر دادند.


کابل: به گزارش راز نیوز| منابع خبری افغانستان طی گزارشی از عملیات روز چهارشنبه مورخ 1 مرداد نیروهای امنیتی افغانستان در قندهار، و کشف کارت های شناسایی پاکستانی نزد 5 طالبان به هلاکت رسیده طی این حمله خبر داده و گفتند: کشف کارت های شناسایی پاکستانی نزد طالبان افغانستان، دلیل روشنی است بر نقش داشتن مستقیم پاکستان در ناامنی های داخلی افغانستان و این که پاکستان طالبان را حمایت می کند.

تادین خان رئیس پلیس منطقه طی گفتگو با رسانه های افغانستان، گفت: نیروهای امنیتی طی عملیات در شهرستان های ارغستان و معروف، موفق به دستیابی به این کارت های شناسایی شده اند. همچنین تادین خان، کارت های شناسایی پاکستانی عناصر تروریستی طالبان هلاک شده طی عملیات ناتو در منطقه تخت پول استان قندهار را نیز مقابل دوربین رسانه های داخلی به نمایش گذاشت.

 

از طرفی، طبق اظهارات بنیاد اروپایی مطالعات آسیای جنوبیEFSAS، سازمانی از تحلیلگران مستقر در آمستردام پایتخت هلند، پس از دستگیری عبدالله اورکزئی ملقب به اسلم فاروقی سرکرده "حکومت اسلامی خراسان"، طی روز های اخیر روابط عناصر تروریستی با پاکستان به تیتر خبرگزاری ها تبدیل شده اند. همچنین یکی از تیم های تحقیقاتی تحلیلگر سازمان ملل نیز سال گذشته در گزارشی از مشغول به عملیات بودن 5 هزار تن از عناصر تروریستی لشکر طیبه در مناطق ننگرهار و کنار افغانستان خبر داده بود.

هرچند پاکستان و سازمان امنیتی ISI همواره به ظاهر مدعی برپایی صلح و امنیت در افغانستان و عدم حمایت از گروه های تروریستی در خاک افغانستان هستند، اما وقایع اخیر موجب برداشته شدن پرده و افشای حقایق شده است.   

ارسال نظر

 
1