خبر فوری

 
 
کشف ذخایر نفت و گاز در مناطق شمالی و جنوبی وزیرستان پاکستان
کد خبر :2119153143

14:45 1398/05/04


برچسب ها : استخراج نفت و گاز, ذخایر نفتی, شرکت نفت و گاز,

مقامات ایالت خیبر پختون خواه پاکستان از کشف ذخایر نفت و گاز در مناطق شمالی و جنوبی وزیرستان خبر دادند.


 

خیبر پختون خواه: به گزارش راز نیوز مقامات ایالت خیبر پختون خواه پاکستان از کشف ذخایر نفت و گاز در مناطق شمالی و جنوبی وزیرستان خبر دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده حمایت الله مشاور وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خواه در امور برق و انرژی با اعلام اینکه ذخایر جدید گاز در مناطق قبایلی این ایالت کشف شده است گفت: این ذخایر در وزیرستان شمالی و جنوبی وجود دارند و تاکنون سه نقطه جداگانه شناسایی شده است که به زودی فعالیت ها برای استخراج آن آغاز خواهد شد، مقامات دولت مرکزی را نیز از این موضوع آگاه نموده ایم و عملیات فروش آن به زودی آغاز خواهد شد.

وی افزود: برای شناسایی و استخراج نفت و گاز از یک چاه، بودجه ای بالغ بر 300 میلیون دلار برآورد شده است و دولت محلی قادر به پرداخت آن از بودجه خود نیست.

عثمان غنی ختک رئیس اجرایی شرکت نفت و گاز ایالت خیبر پختون خواه نیز با تایید این خبر اظهار داشت: با اجرایی شدن پروژه استخراج نفت و گاز از نقاط شناسایی شده، سالانه نزدیک به 2 میلیارد روپیه درآمد خواهد داشت و ما در تلاش هستیم تا پیمانکاری این پروژه به یک شرکت دولتی واگذار گردد.

لازم به ذکر است دو روز گذشته نیز شرکت توسعه نفت و گاز(OGDCL) از شناسایی ذخایر نفت و گاز در استان سانگر ایالت سند، با قابلیت استخراج روزانه بالغ بر 9.12 میلیون مکعب گاز و 530 بشکه نفت خبر داده بود.

ارسال نظر

 
1