خبر فوری

 
 
کشف حجم عظیم ذخایر نفت و گاز در ایالت های سند و بلوچستان پاکستان
کد خبر :1315945824

11:24 1398/10/03


برچسب ها : PPL, خیرپور, ذخایر نفت و گاز, شرکت نفت پاکستان, قلات,

منابع آگاه از کشف حجم عظیم ذخایر نفت و گاز در چند نقطه مختلف از ایالت های سند و بلوچستان خبر دادند.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز| منابع آگاه از کشف حجم عظیم ذخایر نفت و گاز در چند نقطه مختلف از ایالت های سند و بلوچستان خبر دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شرکت نفت پاکستان(PPL) با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس پاکستان از کشف ذخایر نفت و گاز در ایالت‌های سند و بلوچستان خبر داد.

بر اساس این نامه ذخایر یافت شده در ایالت‌های سند و بلوچستان قابلیت استخراج روزانه 152 بشکه نفت خام و 39.30 میلیون فوت مکعب گاز به صورت روزانه را داراست.

طبق اعلام شرکت نفت پاکستان(PPL) مقدار 28.6 میلیون فوت مکعب گاز از چاه‌های حفاری شده در بتردون واقع در بلوک لطیف شهر خیرپور ایالت سند یافت شده است، این حجم از ذخایر گازی با تلاش‌های مشترک شرکت نفت پاکستان، شرکت اکتشاف لطیف، شرکت نفتی ENI پاکستان و شرکت انرژی یونایتد پاکستان شناسایی و کشف شده است.

همچنین تعداد 152 بشکه نفت خام به صورت روزانه از چاه مذکور در شهر خیرپور استخراج خواهد شد.

شرکت نفت پاکستان همچنین از کشف ذخایر گاز طبیعی و نوعی سوخت مایع مجهول در ایالت بلوچستان پاکستان خبر داد، طبق نامه شرکت نفت پاکستان جریان عملیات شناسایی و کشف ذخایر نفت و گاز در ایالت بلوچستان از یکی از چاه‌های حفاری شده در ناحیه مرگیند منطقه چکتن از توابع قلات مقدار 10.7 میلیون فوت مکعب گاز شناسایی و کشف شده است، از چاه‌های مرگیند مقادیری سوخت مایع از نوع مجهول کشف و جهت شناسایی نوع و کیفیت آن به آزمایشگاه ارسال شده است.

کارشناسان گروه شناسایی شرکت‌های نفت و گاز از احتمال یافت ذخایر بیشتر در چاه‌های  شهر خیرپور خبر دادند.

 

ارسال نظر

 
1