خبر فوری

 
کشته و زخمی شدن بیش از 40 عضو طالبان در عملیات نیروهای امنیتی افغان در بلخ
کد خبر :277037472

14:29 1398/08/14


برچسب ها : ارتش افغانستان, بدخشان, بغلان, بلخ, طالبان افغانستان, نیروهای امنیتی افغانستان,

در عملیات های جداگانه نیروهای امنیتی در نقاط مختلف افغانستان دست کم 33 تروریست عضو گروه طالبان به هلاکت رسیدند.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| در عملیات های جداگانه نیروهای امنیتی در نقاط مختلف افغانستان دست کم 33 تروریست عضو گروه طالبان به هلاکت رسیدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در عملیات نیروهای امنیتی افغان در ولایت بلخ افغانستان طی 24 ساعت گذشته، دست کم 26 شبه نظامی طالبان به هلاکت رسیدند.

محمد حنیف سخنگوی ارتش در بخش شمالی افغانستان در این باره خبر داد: نیروهای امنیتی افغان در استان های چهار بولاک، کشنده و زاری اقدام به عملیات نظامی با حمایت جنگنده های نیروی هوایی نمودند که در نتیجه 26 شبه نظامی از جمله سه فرمانده محلی طالبان کشته و 10 تن دیگر نیز زخمی شدند، همچنین در جریان این درگیری ها یک نظامی ارتش نیز جان باخت.

وی افزود: عملیات های نظامی ارتش در مناطق مختلف این ولایت، جهت برپایی امنیت پایدار ادامه خواهد داشت.

همچنین طالبان افغانستان یک مرکز ایست و بازرسی نیروهای امنیتی را در استان نسائی ولایت بدخشان هدف قرار داد و در جریان درگیری میان دو طرف که تا ساعت ها ادامه یافت 8 شبه نظامی طالبان به هلاکت رسیده و 4 نظامی ارتش نیز جان باختند.

نیک محمد نزاری سخنگوی ولایت بدخشان در این باره اظهار داشت: شبه نظامیان طالبان، مراکز مختلف ایست و بازرسی نیروهای امنیتی در استان نسائی را هدف قرار دادند که این حمله آنان به درگیری میان دو طرف منجر گردید، در جریان این درگیری تعداد 8 تن از تروریست های طالبان کشته شده و 4 نظامی ارتش نیز جان باختند.

علاوه بر این در اثر انفجار بمب کنارجاده ای در مجاور یک اتوبوس مسافربری دست کم 8 غیرنظامی جان باخته و 6 تن دیگر زخمی شدند.

طبق اعلام رسانه های محلی افغان، این بمب در بزرگراهی واقع در نزدیکی مرکز ولایت بغلان منفجر گردید که در اثر آن 8 تن از جمله 4 کودک و 2 زن جان باختند و شش تن دیگر از جمله دو کودک مجروح شدند.

 

ارسال نظر

 
1