خبر فوری

 
 
کشته و زخمی شدن بیش از 20 نیروی پلیس در حمله طالبان به پاسگاه نیروهای افغان
کد خبر :342277808

09:54 1398/01/16


برچسب ها : بادغیس, بغلان, طالبان افغانستان, ننگرهار, نیروهای امنیتی افغانستان,

در حمله شبه نظامیان طالبان به یک مرکز دولتی در ولایت بادغیس افغانستان، 20 نیروی پلیس جان باخته و بسیاری دیگر زخمی شدند.


 

کابل: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دیلی پاکستان، در حمله شبه نظامیان طالبان به یک مرکز دولتی در ولایت بادغیس افغانستان، 20 نیروی پلیس جان باخته و بسیاری دیگر زخمی شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری های آمریکایی، محمد ناصر نظاری عضو شورای ولایتی خبر داد: در حمله صورت گرفته در استان بالامرغاب ولایت بادغیس، یک مرکز دولت محلی هدف قرار گرفت.

وی افزود: طالبان ابتدا تمامی پست های امنیتی در اطراف شهر را هدف قرار داد که بر اثر آن جان بیش از 600 نیروی نظامی افغان در خطر قرار گرفت و درگیری میان نیروهای افغان و طالبان تا ساعت ها ادامه داشت.

قاری یوسف سخنگوی طالبان افغانستان با انتشار بیانیه ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

این درگیری ها در حالی به اوج خود رسیده است که به گفته شورای ولایتی بادغیس نیروهای طالبان چهارشنبه شب حملات خود را برای تصرف این منطقه آغاز کرده بودند.

شبکه طلوع نیوز افغانستان به نقل از عبدالعزیز بیک، رئیس شورای ولایتی بادغیس اعلام کرده است در جریان این حملات از شب گذشته تاکنون دست کم 50 نیروی افغان جان باخته اند و به جز ساختمان های متعلق به پلیس و نیروهای نظامی، دیگر بخش ها تحت کنترل نیروهای طالبان درآمده است.

از سوی دیگر جاوید بشارت سخنگوی ولایت بغلان نیز خبر داد: در انفجار بمب در یک کلینیک واقع در مرکز ولایت بغلان، یک پزشک جان باخت و 18 شهروند افغان از جمله 2 کودک و یک زن نیز زخمی شدند.

علاوه بر این، یک مقام آگاه پلیس نیز خبر داد: یک مینی بوس در ولایت شرقی ننگرهار افغانستان به وسیله یک بمب هدف قرار گرفت که در نتیجه آن 5 تن زخمی شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت حملات ولایت های بغلان و ننگرهار را بر عهده نگرفته است.

همچنین ریاست امنیت ملی افغانستان(NDS) از بازداشت 6 نفر به اتهام ارتباط با داعش خبر داده است، این افراد از طریق رسانه های اجتماعی به جذب جوانان افغان برای عضویت در داعش می پرداختند.

در ادامه بیانیه این سازمان آمده است که 10 نفر از ولایت ننگرهار افغانستان نیز به اتهام ارتباط با داعش بازداشت شده اند و نزدیک به 250 کیلو مواد منفجره از آنان کشف و ضبط گردیده است.

ارسال نظر

 
1