خبر فوری

 
 
کشته شدن 3 نیروی نظامی ارتش آمریکا در حمله طالبان افغانستان
کد خبر :1179169500

09:25 1397/09/07


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, طالبان, غزنی,

بر اثر انفجار بمب در نزدیکی شهر غزنی افغانستان 3 نیروی نظامی ارتش آمریکا کشته و 3 تن دیگر نیز زخمی شدند.


 

کابل:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه،بر اثر انفجار بمب در نزدیکی شهر غزنی افغانستان 3 نیروی نظامی ارتش آمریکا کشته و 3 تن دیگر نیز زخمی شدند.

طبق گفته ناتو،طالبان افغانستان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

در بیانیه صادر شده از سوی ناتو آمده است بر اثر انفجار مواد منفجره در نزدیکی شهر غزنی افغانستان،نیروهای نظامی ارتش آمریکا کشته شدند و در میان زخمی شدگان،یک پیمانکار آمریکایی نیز حضور دارد.

لازم بذکر است تعداد کشته شدگان نیروهای آمریکایی در افغانستان طی سال جاری به تعداد 12 تن رسیده است.

از زمان آغاز اشغال افغانستان توسط نیروهای آمریکایی از سال 2001 تاکنون تعداد دو هزار و دویست نیروی آمریکایی در افغانستان کشته شده اند.

واشنگتن از 17 سال گذشته به دنبال برون رفت از بحران افغانستان است.

زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در امور افغانستان در اوایل ماه نوامبر سال جاری اظهار امیدواری نشان داده بود با وجود افزایش عملیات های تروریستی از سوی گروه های تندرو به خصوص طالبان در افغانستان،ظرف 5 ماه آینده تفاهمنامه صلح میان دولت افغانستان و طالبان نهایی خواهد شد.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در اوایل ماه جاری میلادی خبر داده بود که از آغاز سال 2015 تاکنون تعداد 30 هزار نیروی ارتش و پلیس افغانستان کشته شده اند.

وزارت خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای انفجار در شهر غزنی افغانستان و کشته نیروهای نظامی ارتش آمریکا را محکوم نموده است.

در این بیانیه آمده است:پاکستان هرگوه واقعه تروریستی را محکوم میکند و در این لحظه شریک غم دولت و مردم آمریکاست.

ارسال نظر

 
1