خبر فوری

 
 
کشته شدن 21 غیر نظامی بر اثر حملات هوایی طی یک هفته گذشته در افغانستان
کد خبر :1786622084

09:55 1397/07/05


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, حمله هوایی, ناتو,

تعداد کشته شدگان غیر نظامی بر اثر حملات هوایی در 6 ماهه اول امسال در مقایسه با سال گذشته 52 درصد افزایش یافته است.


 

کابل:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس،بر اثر حمله هوایی صورت گرفته در ولایت کاپیسا واقع در شمال شرق افغانستان 9 تن از افراد یک خانواده کشته شدند که بیشترشان زن و کودک بودند.

سازمان ملل با انتشار دومین بیانیه خود در این زمینه گزارش داده است طبق تحقیقات اولیه بر اثر حمله هوایی در ولایت وردک واقع در شمال افغانستان در تاریخ 23 سپتامبر،تعداد 12 تن از افراد یک خانواده کشته شدند.

در این گزارش آمده است که از میان این تعداد،10 تن از آنان  کودکان 6 تا 15 ساله بودند.

در ادامه این گزارش نوشته شده است که تاکنون مشخص نشده است این حملات توسط ارتش افغانستان صورت گرفته است یا نظامیان ناتو مسئول این حملات هستند.

غفور احمد سخنگوی وزارت دفاع افغانستان خبر داده است که با عملیات ارتش افغانستان علیه مواضع طالبان،تعداد 11 تن از تروریست های طالبان به هلاکت رسیدند و 8 تن از نیروهای امنیتی افغانستان از بند طالبان رهایی یافتند.

وی گفت:ما در حال انجام تحقیقات در خصوص کشته شدن غیر نظامیان افغان در اثر حملات هوایی هستیم.

گرانت نیله سخنگوی نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان نیز از جمع آوری شواهدات برای تحقیق در زمینه کشته شدن غیر نظامیان در ولایت های وردک و کاپیسا خبر داد.

وی گفت:تمام تلاش ما این است که شهروندان غیر نظامی را هدف قرار ندهیم.

بر اساس آمار منتشر شده در گزارش سازمان ملل،تعداد کشته شدگان غیر نظامی بر اثر حملات هوایی در 6 ماهه اول امسال در مقایسه با سال گذشته  52 درصد افزایش یافته است.

در 6 ماهه اول امسال تعداد 149 تن از شهروندان افغان بر اثر حملات هوایی کشته شدند و 204 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

ارسال نظر

 
1