خبر فوری

 
 
کشته شدن 20 نفر از نیروهای ارتش افغانستان در نزدیکی مرز پاکستان
کد خبر :1402227422

10:42 1398/01/21


برچسب ها : طالبان افغانستان,

کابل : گروه تروریستی طالبان طی عملیات در منطقه ی جنوب افغانستان در نزدیکی مرز پاکستان به یک ایست بازرسی حمله کرده و شروع به تیراندازی نمودند که در نتیجه آن 20 تن از نیروهای ارتش افغانستان جان خود را از دست دادند.


 

کابل : گروه تروریستی طالبان طی عملیات در منطقه ی جنوب افغانستان در نزدیکی مرز پاکستان به یک ایست بازرسی

حمله کرده و شروع به تیراندازی نمودند که در نتیجه آن 20 تن از نیروهای ارتش افغانستان جان خود را از دست دادند.

محمد یوسف اعضای شورای منطقه در این خصوص گفت : همچنین آنان روز دوشنبه شب به منطقه شورابک حمله نمودند که در نتیجه آن 8 نیروی امنیتی به شدت زخمی شدند.

طبق گفته یکی از مقامات اداره دولتی حمله توسط گروه تروریستی طالبان نیز تایید شده است اما تا کنون آمار دقیق از تلفات جانی گزارش نشده است.

قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفته و ادعا کرد که تمامی اسلحه و مهمات ارتش افغانستان را نیز کشف و ضبط نموده است.

در همین حین ، زبیح الله امانی فرماندار استان شمالی گفت : طالبان به ایستگاه های مشترک پلیس و نیروهای ارتش در منطقه ساری پل همزمان حمله نموده و حداقل 5 نیروی امنیتی را به هلاکت رسانده است.

همچنین افزود این حمله در منطقه ی سنگ چرک روز دوشنبه شب اتفاق افتاد که در نتیجه این حمله نیز 7 نفر به شدت زخمی شدند.

همچنین هیچ بیانیه ای از طالبان در این مورد گزارش نشده است در حالی که امانی ادعا کرده است که 4 نفر از اعضای گروه تروریستی طالبان هم نیز به هلاکت رسیده اند.

سید هاشم سخنگوی منطقه شمالی سمنگن گفت : یک نیروی امنیتی افغانی ، دو تن از همراهان خود را مورد هدف تیراندازی قرار داد و خود به گروه تروریستی طالبان پیوست.

وی افزود : وی پیش از این یک خودروی نظامی ارتش افغانستان را به همراه مقدار زیادی اسلحه و مهمات در اختیار خود در آورد و سپس پا به فرار گذاشت.

ارسال نظر

 
1