خبر فوری

 
 
کشته شدن یکی از فرماندهان ارتش آزادی‌بخش بلوچستان در قندهار
کد خبر :391690536

20:19 1397/10/05


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچستان, ارتش آزادی خواه بلوچ, ارتش پاکستان, اسلم بلوچ, افغانستان, بلوچستان, پاکستان, جنبش آزادی خواه بلوچستان, جنبش بلوچ, قندهار,

اسلم بلوچ یکی از فرماندهان ارتش آزادی‌بخش بلوچستان طی حمله انتحاری در شهر قندهار افغانستان کشته شد.


به گزارش راز نیوز، در روز سه‌شنبه 4/10/97  طی حمله انتحاری در شهر قندهار افغانستان اسلم بلوچ معروف به اچهو به همراه 5 تن از فرماندهان دیگر کشته شد. طبق منابع بی‌بی‌سی پشتون هدف اصلی این حمله انتحاری فرمانده ارتش آزادی‌بخش بلوچستان اسلم بلوچ بوده که به همراه 5 تن از فرماندهان خود طی این حمله جان خود را از دست داد. از طرفی ارتش آزادی‌بخش بلوچستان طی بیانیه‌ای خبر کشته شدن اسلم بلوچ را تائید کرد. تاکنون هیچ بیانیه‌ای توسط مقامات پاکستان صادر نشده است.

سخنگوی ارتش آزادی‌بخش بلوچستان با تائید خبر کشته شدن اسلم بلوچ اعلام کرد 5 تن دیگر نیز از مقامات ارشد ارتش آزادی‌بخش بلوچستان به همراه وی کشته شدند. اسامی کشته‌شدگان به این شرح اعلام‌شده است: تاجو مری، روستم عرف روستو، رحیم مری و ناصر بلوچ به همراه دو تن از نظامیان که اسامی آن‌ها تاکنون اعلام‌نشده است. طبق اعلام منابع اسلم بلوچ چندی پیش به همراه فرماندهانش وارد قندهار افغانستان شد.

لازم به ذکر است رسانه‌های پاکستان اسلم بلوچ را متهم اصلی حمله به کنسولگری چین و مقامات پاکستان اسلم بلوچ را رئیس اصلی ارتش آزادی‌بخش بلوچستان می‌خواندند. ارتش پاکستان در سال 1395 ادعا کرد که اسلم بلوچ معروف به اچهو را در منطقه سبی بلوچستان به هلاکت رسانده است اما وی در این حمله فقط زخمی شده بود. پس‌ازآن مقامات پاکستان مدعی بودند اسلم بلوچ پس از زخمی شدن به افغانستان فرار کرده است و برای مداوا او را به هند انتقال داده و پس از مداوا به افغانستان بازگشته است.

اسلم بلوچ تحت تعقیب شدید نیروهای امنیتی پاکستان قرار داشت. ارتش پاکستان پاداش سر او را پانصد هزار روپیه قرار داده بود. طبق اعلام ارتش آزادی‌بخش بلوچستان اسلم بلوچ یکی از رهبران ارشد و بانیان بوده است و طی 25 سال گذشته به ارتش آزادی‌بخش بلوچستان خدمت کرده است.

ارسال نظر

 
1