خبر فوری

 
 
کشته شدن سرکرده جوخه مرگ به دست تجزیه طلب های مسلح بلوچستان پاکستان
کد خبر :78661625

18:09 1401/12/19


برچسب ها : BLF, پذیرش مسئولیت حمله, پروم و زعمران, تیراندازی, جبهه آزادی بخش بلوچستان, جوخه مرگ, حمله مسلحانه, شبه نظامیان بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان BLF در بیانیه ای مسئولیت قتل یک سرکرده جوخه مرگ (تحت حمایت ارتش پاکستان) در منطقه پروم را برعهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان BLF در بیانیه ای ضمن اذعان به قتل یک سرکرده جوخه مرگ (تحت حمایت ارتش پاکستان) در منطقه پروم، اظهار داشت: شبه نظامیان، یکی از عوامل مهم ارتش و سرکرده جوخه مرگ به نام فقیروک فرزند پیر محمد ساکن پروم را به همراه سه تن از همراهانش کشته و سلاح های آنها را ضبط کردند.

وی افزود: شبه نظامیان سازمان طی عملیاتی مبتنی بر اطلاعات با انجام کمین موفقیت آمیز در منطقه بسد از پروم، این جاسوس و عامل ارتش را به هلاکت رساندند. عامل ارتش که به همراه چهار خودرو درحال عبور بود، توسط شبه نظامیان سازمان مسلح به سلاح های جدید و سنگین هدف قرار گرفت. در این حمله او به همراه سه تن از همراهانش کشته شد و مابقی نیروهای او درحالیکه زخمی شده بودند، موفق به فرار شدند.

از این عملیات یک عدد سلاح LMG، یک عدد آر پی جی7، 2 عدد کلاشینکوف و یک خودروی لندکروز به غنیمت گرفتیم.

سخنگو اظهار داشت که متهم در مناطق پروم، پنجگور، بلیده و بالگتر و حواشی آن فعالیت می کرد. او در جاسوسی و شهادت چندین شبه نظامی سازمان دست داشته است. او همچنین در بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله غارت و قاچاق مواد مخدر دست داشت و از سوی ارتش دشمن مصونیت کامل را داشت.

وی اظهار داشت که فقیروک پیش از عضویت در جوخه مرگ (گروه مسلح تحت نظارت ارتش پاکستان برای مقابله با شبه نظامیان بلوچ)، عضو یکی از سازمان های بلوچ بود. او در سیاست نسل کشی در بلوچستان به دستور ارتش پاکستان شریک بود . مجازات چنین جنایتکارانی وظیفه ملی ما و مطابق با قوانین بین المللی است.

ارسال نظر

 
1