خبر فوری

 
 
کشته شدن دو نیروی پلیس طی درگیری با پیروان گروه ممنوعه تحریک لبیک در لاهور
کد خبر :951536790

13:45 1400/08/01


برچسب ها : TLP, اعتراضات, پلیس لاهور, تحریک لبیک پاکستان, تظاهرات, درگیری, دولت پنجاب, سعد رضوی, شیخ رشید احمد, گروه ممنوعه, لاهور, مذاکرات, نیروی انتظامی, وزیر کشور پاکستان,

به دلیل درگیری میان نیروهای پلیس شهر لاهور در میدان ام ای کالج و معترضان، دو نیروی پلیس توسط خودروی پیروان تحریک لبیک پاکستان زیر گرفته و کشته شدند.


لاهور: به گزارش راز نیوز| درپی عدم موفقیت در مذاکرات میان دولت فدرال و گروه ممنوعه تحریک لبیک پاکستان در زمینه اخراج سفیر فرانسه درپی توهین های صورت گرفته در فرانسه نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) و از طرفی عدم آزادی رهبر این گروه، پیروان آن مجددا دست به اعتراضات شدید زده و در برخی شهر های ایالت پنجاب خیابان های مهم را مسدود کرده اند.

روز گذشته 30 مهر ماه به دلیل درگیری میان نیروهای پلیس شهر لاهور در میدان ام ای کالج و معترضان، دو نیروی پلیس توسط خودروی پیروان تحریک لبیک پاکستان زیر گرفته و کشته شدند.

به گفته نیروی پلیس، ایوب و خالد دو نیروی پلیس به دلیل زیر گرفته شدن توسط خودروی معترضان جان باختند. همچنین به دلیل پرتاب سنگ معترضان به سمت نیروی پلیس، 6 پرسنل از جمله رئیس کلانتری منطقه زخمی شدند.

همچنین گزارش هایی از کشته و زخمی شدن پیروان گروه ممنوعه تحریک لبیک نیز منتشر شده است.

از طرفی شرکت کنندگان در تحصن لاهور که خواستار آزادی سعد رضوی رهبر این گروه ممنوعه بودند، براساس گزارش های منتشر شده راهی اسلام آباد شده اند که درمسیر درگیری هایی با نیروهای انتظامی داشته اند.

دولت ایالت پنجاب به منظور کنترل اوضاع و مذاکرات با این گروه ممنوعه، تیم دو نفره ای متشکل از راجا بشار وزیر حقوق ایالتی و چودری ظهیر الدین وزیر دادستانی تشکیل داده است. گفتنی است وزارت کشور پاکستان به درخواست دولت ایالت پنجاب، سرویس اینترنت در مناطق داتا صاحب، شاهدره و پل راوی را مسدود کرده است.

ناگفته نماند وزارت کشور پاکستان به دلیل گسترش دایره اعتراضات این گروه ممنوعه گام هایی برای رویارویی با آن را برداشته است و به همین منظور، 30 هزار نیروی انتظامی از پنجاب، کشمیر پاکستان و خیبر پختون خوا برای حفظ پایتخت از اعتراضات راهی اسلام آباد می شوند.

برای مذاکرات با گروه ممنوعه، عمران خان نخست وزیر پاکستان دستور داده است تا پیر نور الحق قادری وزیر امور مذهبی، شیخ رشید وزیر کشور پاکستان راهی لاهور شوند.

شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان در نشست مطبوعاتی اخراج سفیر فرانسه از پاکستان را به معنای تحت شعاع قرار دادن روابط با اروپا عنوان کرده بود. وی افزود: به درخواست گروه ممنوعه تحریک لبیک نمی توانیم سفیر فرانسه را از کشور اخراج کنیم، در این صورت این به معنای اخراج پاکستان از اتحادیه اروپا خواهد بود. نخست وزیر به طور کامل در حال نظارت اوضاع است، اگر کسی قانون شکنی کند، قانون آن را خواهد شکست.

گفتنی است ژنرال آصف غفور سخنگوی سابق ارتش پاکستان در بیانیه ای این گروه ممنوعه را دارایی ارزشمند خوانده و گفته بود که در مواقع اضطراری به درد می خورد.

ارسال نظر

 
1