خبر فوری

 
 
کشته شدن دو عضو ارتش آزادی بخش بلوچ در درگیری با نیروهای پاکستانی
کد خبر :1366735122

12:31 1401/03/23


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, تجزیه طلب, جدایی طلب, جیئند بلوچ, گروه های مسلح بلوچ,

در جریان درگیری ارتش آزادی بخش بلوچ با نیروهای ارتش پاکستان دو فدائی بلوچ کشته شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| در جریان درگیری ارتش آزادی بخش بلوچ با نیروهای ارتش پاکستان دو فدائی بلوچ کشته شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه‌ای اظهار داشت: روز دوشنبه مورخ 6 ژوئن 2022(16 خرداد 1401) نیروهای ارتش اشغالگر پاکستانی به اردوگاه ما واقع در نوشکی یورش بردند، در جریان درگیری با نیروهای پاکستانی دو تن از سربازان فدایی ما جان باختند در حالی که چندین نظامی ارتش نیز کشته شدند.

به گفته سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ این درگیری که تا دو روز تداوم داشت، شانزدهم خرداد ماه پس از حمله پهپادی ارتش پاکستان به اردوگاه ما واقع در کوهستان‌های مخبلی در نوشکی آغاز گردید، پس از این حمله بالگردهای نظامی ارتش پاکستان اردوگاه ما را به رگبار بستند و کماندوهای خود را در منطقه پیاده کردند.

وی افزود: در جریان حمله پهپادی دو تن از اعضای تیم گشت ارتش آزادی بخش بلوچ به نام‌های شهزاد معروف به ریحان و ندیم معروف به سبزو به شهادت رسیدند.

جیئند بلوچ خاطرنشان کرد: دیگر سربازان فدایی ارتش آزادی بخش بلوچ با اتخاذ تاکتیک نظامی با کمین کردن در مسیر کماندوهای ارتش پاکستان چندین تن از آنان را به هلاکت رسانده و مجروح کردند و دشمن را به عقب نشینی و فرار از منطقه وادار داشتند.

در ادامه این بیانیه آمده است شهزاد بادینی که در جریان این درگیری به شهادت رسید از اهالی نوشکی می‌باشد و سال گذشته به ارتش آزادی بخش بلوچ پیوسته بود، وی یک فرد مسئولیت شناس و دارای شور ایثارگری بود.

طبق این بیانیه ندیم عبدالقادر معروف به سبزو نیز از اهالی منطقه کلان شهرستان خاران بود که از دو سال گذشته در خدمت ارتش آزادی بخش بلوچ در حال انجام وظیفه ملی خود بود. وی پیش از پیوستن به ارتش آزادی بخش بلوچ در یکی دیگر از گروه‌های همکار ما فعالیت داشت.

وی مدت دو سال در شکنجه گاه های دشمن تحت اسارت بود و هرگونه شکنجه و آزار جسمی و روانی را تحمل نمود اما به هیچ وجه از اعتقادات خود عقب نشینی نکرد.

سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ ابراز داشت: این دو یار فدایی ما خدمات شایانی را به نهضت آزادی خواهی بلوچ انجام داده‌اند و تا آخرین نفس خود بر مواضع خود برای آزادی سرزمین بلوچ استوار ماندند. ارتش آزادی بخش بلوچ به این یاران خود درود می‌فرستد و عهد می‌بندد که هیچگاه این جان فشانی شهدا را فراموش نخواهد کرد.

ارسال نظر

 
1