خبر فوری

 
 
کراچی: جامعه فاروقیه بجای طلبه تروریست پرورش می دهد
کد خبر :894613549

09:43 1397/05/14


برچسب ها : تکفیری, داعش, طالبان افغانستان, طالبان پاکستان,

طبق تحقیات سازمان ضد تروریستی پاکستان مدرسه فاروقیه نقش مهمی در انفجار مستونگ بلوچستان داشت.


 

 

راز نیوز: 13 ژوئیه حمله انتحاری در جلسه حزب مردمی بلوچستان صورت گرفت. طی این حمله که در شهر مستونگ ایالت بلوچستان رخ داد 150نفر به همراه رئیس حزب مردمی بلوچستان سراج رئیسانی کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش این حمله را بر عهده گرفت. حفیط در صف چهارم این جلسه حضور داشت. وقتی سراج رئیسانی در بالای سنت حضور پیدا کرد وی با نزدیک شدن به سراج رئیسانی خود را منفجر کرد. طبق گفته معاون ارشد پلیس پرویز، برادر بزرگ داعش پیوست و به این  بهانه تمامی خانواده خود را به افغانستان برد که داعش در حال قیام برای حکومت خود است و کشور دیگر برایشان دارالحرب (منطقه جنگی) است.

در این تحقیات نقش یک مدرسه واقع در شهر کراچی مشکوک به نظر رسید. طی تحقیقات سازمان ضد تروریستی پاکستان حفیط نواز به همراه برادر بزرگ خود که داعش پیوسته اند در گذشته طلبه همین مدرسه یعنی جامعه فاروقیه بوده اند. بلافاصه پس از ورود به این مدرسه هردو برادر به افغانستان منتقل شده و به داعش پیوستند.

به یاد داشته باشیم جامعه فاروقیه از 35 سال گذشته در حال فعالیت های ضد اسلامی است. رئیس حزب تروریستی جندالله طلبه ارشد همین مدرسه بوده است.

در تاریخ 4 سپتامبر 2015، پلیس 49 مدرسه علوم دینی شهر کراچی را مورد برسی قرار داد. طی این عملیات جامعه فاروقیه نقش پایگاه تروریستی را ایفا کرد. از این مدرسه تعدادی زیادی پوستر و نامه های جهادی گروهک های ترورستی از خوابگاه طلاب کشف و ضبط شد.

ارسال نظر

 
1