خبر فوری

 
 
کراچی: تروریست های بازداشت شده افسران سازمان های امنیتی افغان هستند
کد خبر :1651619986

10:25 1399/11/21


برچسب ها : بازداشت, تروریست, دایره مبارزه با تروریسم, سازمان اطلاعات افغانستان, سید ناصر حسین شاه, مجلس ایالتی, مجلس محلی ایالت سند, نیروهای امنیتی افغانستان, نیروهای امنیتی پاکستان,

مقامات امنیتی پاکستان اعلام نمودند تروریست های بازداشت شده از منطقه شاه لطیف افسران سازمان اطلاعاتی و عضو نیروهای امنیتی افغانستان می باشند.


کراچی: به گزارش راز نیوز| مقامات امنیتی پاکستان اعلام نمودند تروریست های بازداشت شده از منطقه شاه لطیف افسران سازمان اطلاعاتی و عضو نیروهای امنیتی افغانستان می باشند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، منابع امنیتی پاکستان اعلام نمودند تروریست هایی که روز گذشته در عملیات اطلاعاتی دایره مبارزه با تروریسم در منطقه شاه لطیف بازداشت شدند همگی وابسته به بخشی از نهادهای اطلاعاتی و یا نیروهای امنیتی افغانستان می باشند.

طبق گفته منابع امنیتی پاکستان، یکی از تروریست های بازداشت شده افسر ارشد یکی از سازمان های اطلاعاتی افغانستان می باشد و دو تن از آنان نیز از اعضای اسبق نیروهای امنیتی افغان می باشند و ظاهرا به نظر می رسد با توجه به تجارب خاص این افراد در بخش اطلاعات و عملیات به عضویت گروه های تروریستی درآمده اند.

منابع پاکستانی افزودند: این تروریست ها ظاهرا با ترک عضویت در سازمان های امنیتی افغان به خدمت سازمان جاسوسی هند در آمده اند.

لازم به ذکر است روز گذشته نیروهای دایره مبارزه با تروریسم در یک عملیات اطلاعاتی در منطقه شاه لطیف شهر کراچی موفق شدند مخفیگاه تروریست ها را شناسایی و عملیات بزرگ این تروریست ها را نافرجام بگذارند.

در این عملیات که با تیراندازی تروریست ها دو طرف وارد درگیری با یکدیگر شدند یک تروریست به علت اصابت گلوله به هلاکت رسید و 5 تن دیگر نیز بازداشت شدند.

از مقابل ساختمان مخفیگاه تروریست ها یک دستگاه موتور سه چرخه مملو از مواد منفجره کشف گردید، تروریست های بازداشت شده در بازجویی های اولیه خود اذعان نمودند که هدف اصلی آنان ساختمان مجلس محلی ایالت سند بود و علاوه بر آن قصد داشتند ساختمان یک سازمان دولتی به همراه چندین شخصیت را نیز هدف حملات تروریستی خود قرار دهند.

ناصر حسین شاه وزیر اطلاع رسانی دولت محلی ایالت سند نیز در این خصوص خبر دادند یکی از تروریست ها قصد داشت با استفاده از موتور سه چرخه کشف شده ساختمان مجلس محلی ایالت سند را هدف حمله انتحاری قرار دهد اما به علت عدم برگزاری جلسه در مجلس این اتفاق صورت نپذیرفت.

وی افزود: از تلفن های همراه تروریست ها تصاویری از ساختمان مجلس محلی ایالت سند دریافت شده است، این تروریست ها به صورت مستقیم با ولایت قندهار افغانستان در ارتباط بودند، یکی از تروریست های بازداشت شده از اهالی ننگرهار و سه تن دیگر نیز از اهالی قندهار می باشند.

ارسال نظر

 
1