خبر فوری

 
 
کراچی: بازداشت عضو ارشد تحریک طالبان پاکستان در عملیات دایره مبارزه با تروریسم
کد خبر :2124694845

12:56 1399/11/18


برچسب ها : بازداشت, پلیس کراچی, تحریک طالبان پاکستان, دایره مبارزه با تروریسم, عملیات نظامی, نیروهای رنجرز,

دایره مبارزه با تروریسم(CTD) پلیس کراچی از بازداشت یک عضو ارشد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به نام ذاکرالله معروف به شفیع الله طی عملیات اطلاعاتی خبر داد.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز| دایره مبارزه با تروریسم(CTD) پلیس کراچی از بازداشت یک عضو ارشد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به نام ذاکرالله معروف به شفیع الله طی عملیات اطلاعاتی خبر داد.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی دایره مبارزه با تروریسم پلیس کراچی در عملیات مشترک دایره مبارزه با تروریسم و نیروهای رنجرز به همراه سازمان های امنیتی در شهر کراچی یک عضو ارشد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به نام ذاکرالله معروف شفیع الله شناسایی و دستگیر شد.

طبق گفته مقامات امنیتی تروریست بازداشت آموزش های مختلفی نظامی جهت انجام عملیات های تروریستی را در افغانستان کسب کرده است، وی در سال 2011 میلادی در منطقه سفری از توابع باجور در یک عملیات تروریستی نیروهای اف سی را هدف قرار داده بود که در اثر آن چندین نیروی سپاه مرزی(FC) جان باخته و یا زخمی شدند.

وی همچنین در سال 2011 میلادی با همکاری همدستان خود تعداد 60 عدد آر پی جی را از منطقه مهمند پاکستان به افغانستان منتقل نموده بود و در سال 2012 نیز به همراه دیگر همدستان خود نیروهای سپاه مرزی را در منطقه باجور هدف قرار داده بود.

وی علاوه بر این در سال 2014 با ورود به پاکستان دو نفر ترور کرده و سپس به سوی افغانستان پناهنده شد.

گفتنی است تروریست بازداشت شده از اهالی منطقه باجور ایالت خیبر پختون خوا می باشد، وی همچنین سابقه عضویت در گروه تروریستی داعش را نیز دارد.

 

 

ارسال نظر

 
1