خبر فوری

 
 
کاهش رتبه پاکستان در شاخص آزادی رسانه
کد خبر :1970716171

14:36 1398/01/30


برچسب ها : پاکستان, خبرنگاران بدون مرز, رسانه های پاکستان, سانسور خبری,

سازمان بین المللی گزارشگران بدون مرز(RSF) فهرست رتبه بندی میزان آزادی رسانه در کشورهای مختلف را منتشر نمود.


 

پاریس: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، سازمان بین المللی گزارشگران بدون مرز(RSF) فهرست رتبه بندی میزان آزادی رسانه در کشورهای مختلف را منتشر نمود.

در این رتبه بندی برخی از کشورها با نزول رتبه نسبت به رتبه پیشین خود روبرو شدند در حالی که برخی از کشورها با بدترین وضعیت آزادی، نامشان همچنان در انتهای فهرست قرار دارد.

بر اساس این رتبه بندی نروژ همچون سه سال گذشته در صدر این رتبه بندی قرار دارد و کشورهای فنلاند، سوئد و هلند نیز به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

طبق این گزارش، رسانه های پاکستان با سانسور و ممیزی بسیار شدید روبرو هستند، علاوه بر این پخش روزنامه ها نیز با ممانعت سازمان های دولتی دچار اختلال گردیده است و بسیاری از رسانه ها نسبت به بازپس گرفتن گفته های خود نیز تهدید شده اند و حتی سیگنال برخی از شبکه های تلویزیونی نیز مسدود شده است که بر اساس آن پاکستان نسبت به گذشته 3 رتبه کاهش در فهرست شاخص آزادی رسانه داشته است.

طبق گزارش سازمان بین المللی گزارشگران بدون مرز(RSF)، وضعیت اهالی رسانه در پاکستان زمانی وخیم تر گردید که سازمان های نظارتی و اطلاعاتی به سمت تهدید، بازداشت و شکنجه روی آوردند.

در ادامه این گزارش آمده است دولت جدید پاکستان در سال گذشته مالی، اجرای قانون، تنظیم مقررات رسانه را اعلام کرد که این خود به معنای سانسور و ممیزی رسانه های پاکستان است.

در این گزارش همچنین اعلام شده است که روزنامه نگاران و اهالی رسانه در ایالت های خیبر پختون خواه و بلوچستان بیشتر تحت خطر قرار دارند و سال گذشته نیز حداقل 3 روزنامه نگار به علت حرفه خود به قتل رسیدند.

سازمان گزارشگران بدون مرز(RSF) گفت: در سال جاری میلادی تاکنون هیچ روزنامه نگاری به قتل نرسیده است.

ارسال نظر

 
1