خبر فوری

 
 
کارشناس مسائل سیاسی پاکستان: عربستان در صورت نیاز پناهگاه نواز شریف خواهد بود
کد خبر :73907656

15:24 1399/10/02


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاکستان و عربستان سعودی, دولت پاکستان, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, مسلم لیگ ن, نواز شریف, هیئت حاکمه پاکستان,

ظفر هلالی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی پاکستان با بیان اینکه دیگر روابط اسلام آباد و ریاض همچون گذشته نیست گفت: نواز شریف در صورت اخراج از انگلیس می تواند به عربستان سعودی برود و از سوی مقامات این کشور مورد استقبال قرار خواهد گرفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ظفر هلالی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی پاکستان با بیان اینکه دیگر روابط اسلام آباد و ریاض همچون گذشته نیست گفت: نواز شریف در صورت اخراج از انگلیس می تواند به عربستان سعودی برود و از سوی مقامات این کشور مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ظفر هلالی از کارشناسان برجسته مسائل سیاسی پاکستان در گفتگو با ویژه برنامه تحلیلی یکی از شبکه های محلی پاکستان در خصوص نواز شریف رهبر حزب اپوزیسیون مسلم لیگ(ن) که به بهانه درمان در لندن به سر می برد گفت: انگلیس تحت فشارهای بین المللی قرار دارد تا نواز شریف را به پاکستان بازنگرداند، انگلیس در حال حاضر بنابر دلایل مخصوص به خود نواز شریف را به اسلام آباد تحویل نخواهد داد.

وی با بیان اینکه دولت پاکستان حتی از سوی مجامع قضایی نیز قادر به بازگرداندن نواز شریف نخواهد بود گفت: پاکستان باید به دادگاه های قضایی انگلیس مراجعه کند و از آنها بخواهد با مد نظر قرار دادن اینکه نواز شریف به اتهام فساد مالی مجرم شناخته شده است، در بازگرداندن وی به پاکستان با دولت اسلام آباد همکاری نماید.

ظفر هلالی خاطرنشان کرد: قدرتهای وابسته به اسرائیل و هند در حال لابی گری و اعمال نفوذ در پرونده نواز شریف هستند و آنها در تلاشند تا نواز شریف به پاکستان بازنگردد.

این کارشناس سیاسی پاکستانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احتمال خروج نواز شریف از انگلیس گفت: در صورت اتمام مدت زمان حضور قانونی نواز شریف در انگلیس و اتمام ویزای وی، عربستان سعودی منزلگاه بعدی نواز شریف خواهد بود و وی با استقبال گرم مقامات ریاض مواجه خواهد شد زیرا روابط پاکستان و عربستان سعودی همچون گذشته نیست.

لازم به ذکر است چندی پیش اخباری مبنی بر اینکه نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ(ن) که با هدف درمان از دادگاه پاکستان مجوز سفر به لندن را دریافت کرده بود، اما علی رغم پایان مدت مرخصی خود به پاکستان بازنگشته است، قصد دارد از انگلیس به عربستان سعودی نقل مکان کند.

نواز شریف طی ماه های اخیر سخنانی جنجالی علیه دستگاه های حکومتی و هیئت حاکمه پاکستان به ویژه ارتش این کشور مطرح نموده بود و بر همین اساس وی اکنون به دلیل مسائل امنیتی قادر به بازگشت به پاکستان نخواهد بود.

ارسال نظر

 
1