خبر فوری

 
 
کاخ سفید خبر کاهش نظامیان آمریکایی از افغانستان را رد کرد
کد خبر :978630083

16:50 1397/10/08


برچسب ها : آمریکا, ارتش, افغانستان, خروج نظامیان آمریکایی,

طبق بیانیه سخنگوی کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ حکم خروج نظامیان از افغانستان را به پنتاگون نداده است


 

به گزارش راز نيوز به نقل از دان، بلوم برگ انتشارات آمریکایی در گزارش خود در رابطه با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان نوشت : طبق بیانیه سخنگوی کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ حکم خروج نظامیان از افغانستان را به پنتاگون نداده است.
لازم به ذکر است که هفته گذشته گزارشی مبتنی بر این امر که ترامپ به ارتش کشورش در رابطه با خروج نظامیان از افغانستان دستور داده است، منتشر شده بود.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گیرت مارکیوس با اشاره به موضوع کاهش تعداد نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت : " نه تنها ترامپ درخصوص کاهش تعداد نظامیان از افغانستان تصمیمی نگرفته است بلکه وی حتی با وزارت دفاع این کشور نیز در رابطه با کاهش تعداد نظامیان از افغانستان، گفت و گویی انجام نداده است. "

گفتنی است این اخبار پس از بیانیه یکی از مسئولان وزارت دفاع آمریکا در هفته گذشته منتشر شده است .

قبل از این، یکی از مسئولین وزارت دفاع آمریکا به شرط عدم افشای نام وی اظهار داشته بود که، " پنتاگون تصمیم گرفته است تا تعداد نیروهای نظامی خود از 14 هزار نفر را به 7 هزار نظامی کاهش داده و نیروها را به کشور بازگرداند. "

قابل ذکر است که بیانیه فوق به طور سریع و وسیعی در خبرگزاری ها منتشر شد، اما این در حالی است که کاخ سفید این خبر را تایید نکرده و رد کرده است.

از طرفی Voice Of America در گزارش خود در این رابطه نوشته است که : " ژنرال اسکوت ملر فرمانده کل نیروهای بین المللی در افغانستان اظهار داشته است که به وی هیچ گونه دستوری در رابطه با تغییر تعداد نظامیان در افغانستان، داده نشده است."

گفتنی است که خبر کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان پس از مذاکرات میان زلمی خلیل زاد و هیئت طالبان در ابوظبی منتشر شد، که گفته می‌شد این اقدام به منظور بر روی میز مذاکرات آوردن طالبان با دولت افغانستان انجام شده است.

لازم به ذکر است که هم اکنون 14 هزار دسته نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند، این نظامیان یا با مشارکت در عملیات ناتو با نظامیان افغانستان همکاری می کنند و یا به طور مستقل علیه تروریسم در حال انجام فعالیت های نظامی هستند.

ارسال نظر

 
1