خبر فوری

 
 
ژنرال رازق فرمانده افغانی کشته شده در حمله طالبان که بود؟
کد خبر :1973567908

10:38 1397/07/27


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, طالبان, عبدالرازق, قندهار,

ژنرال کشته شده در این حادثه که به داشتن مواضع سخت علیه پاکستان و طالبان معروف است


 

جنرال افغانستانی که در بیش از ده حمله تروریستی و انتحاری جان سالم به در برده بود، طی حمله روز گذشته طالبان در قندهار کشته شد.

بر اثر حمله گروه شبه نظامی طالبان در ولایت قندهار افغانستان، ژنرال عبدالرزاق فرمانده پلیس ولایت قندهار و فرمانده سازمان اطلاعات قندهار افغانستان(NDS) کشته شدند و فرمانده ارتش آمریکا توانست جان سالم به در برد.

ژنرال کشته شده در این حادثه که به داشتن مواضع سخت علیه پاکستان و طالبان معروف است دارای 3 همسر و 13 فرزند است. اگرچه این ژنرال پلیس قندهار متهم به اقدامات ضد انسانی و زیر پا گذاشتن قوانین حقوق بشر است اما مردم افغانستان نه تنها در حین حیات بلکه پس از مرگ نیز از وی به عنوان قهرمان یاد میکنند.

کلیپ های تصویری متعددی در صفحات اجتماعی از وی وجود دارد که در آن وی به شدت پاکستان را به علت حمایت از طالبان مورد انتقاد قرار داده است و در اکثر بیانیه های خود به جای آنکه به مخالفت با طالبان بپردازد،پاکستان را مورد انتقاد قرار داده است.

ژنرال رازق در یکی از مصاحبه های خود گفته بود:اگر هزار بار من را هدف حمله قرار دهند،من دشمن پاکستان خواهم ماند؛وی پاکستان را دشمن بزرگ افغانستان میداند و معتقد است که طالبان بدون کمک های پاکستان نمیتواند پابرجا بماند.

چند روز پیش نیروهای امنیتی افغانستان و پاکستان بر سر کشیدن حصارهای مرزی با اختلاف و تنش روبرو شدند که این اختلافات به درگیری و گشودن آتش میان نیروهای دو طرف منجر شد و مقامات پاکستانی نیز در واکنش به این اقدامات افغانستان،مرز خود با افغانستان موسوم به باب دوستی را بستند.

بر اساس اعلام رسانه های افغان،ژنرال رازق مخالف کشیدن حصار میان مرز افغانستان و پاکستان بود و نیروهای افغان بنابر دستور ژنرال رازق اجازه نصب حصار را به نیروهای پاکستان ندادند.

ژنرال عبدالرازق سابقه اسارت در بند شبه نظامیان طالبان را نیز دارد،وی توانست از چنگ نیروهای طالبان پا به فرار بگذارد،پدر و عموی وی در حمله طالبان کشته شده اند،وی در سال 2011 میلادی پس از منصوب شدن به عنوان کماندوی پلیس مرزی قندهار،چند سال بعد توانست فرماندهی کل پلیس را به دست گیرد.

پس از قبول مسئولیت پلیس ولایت قندهار وی حملات متعدد طالبان را ناکام گذاشت و وی به انجام اقدامات ضد انسانی علیه جنگجویان طالبان در بند پلیس متهم است.

همچنین ژنرال رازق متهم است که وی در سال 2014 به نیروهای تحت فرماندهی خود دستور داده بود جنگجویان بازداشت شده طالبان را زنده در مقابل وی نیاورند.گروه های انسان دوستانه حقوق بشر پس از این دستور ژنرال رازق،اظهار نگرانی کرده بودند.

ژنرال عبدالرزاق همچنین در مصاحبه با بی بی سی گفته بود کسانی را که من و مردم کشورم را مورد هدف قرار میدهند زنده نخواهم گذاشت.

ژنرال عبدالرازق که به عنوان قدرتمند ترین فرمانده پلیس قندهار شناخته می شد علاوه بر مخالفت با طالبان و پاکستان،روابط چندان مناسبی با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نداشت.

ارسال نظر

 
1