خبر فوری

 
 
ژنرال بازنشسته آمریکا: 85% درصد از مواد مورد استفاده تروریست های افغانستان، از پاکستان تامین می‌شد
کد خبر :2140095078

17:11 1398/11/18


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان و طالبان, تروریست, تروریسم, طالبان افغانستان, مواد منفجره,

جک کین معاون اسبق فرمانده ستاد ایالات متحده آمریکا طی سخنرانی در مراسم "بنیاد میراث" گفت: سازمان های امنیتی و ارتش پاکستان همواره همکاری‌هایی با طالبان داشته اند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| جک کین معاون اسبق فرمانده ستاد ایالات متحده آمریکا طی سخنرانی در مراسم "بنیاد میراث" گفت: سازمان های امنیتی و ارتش پاکستان همواره همکاری‌هایی با طالبان داشته اند. وی با ذکر همکاری های پاکستان با طالبان، تصریح کرد: پاکستان پناهگاه هایی را به طالبان در مناطق میرانشاه و کویته داده و از طرفی دو کارخانه کود شیمیایی را نیز در اختیار آنها قرار داده بود که حدود 85% درصد از مواد منفجره برای قتل شهروندان افغان و آمریکا از این کارخانه ها تامین می‌ شده است.

وی با بیان این امر که هیچگونه امیدی به توافق صلح در افغانستان در آینده نزدیک ندارد، گفت: طالبان معتقدند که توافق با ایالات متحده شرایط سیاسی و نظامی را به نفع آنها تغییر می‌دهد و با این تاکتیک موفق به سرنگونی دولت افغانستان خواهند شد. آنها هیچ راهکار سیاسی را قبول ندارند و آماده به مشارکت در قدرت با کسی نیستند، خواهان عضویت در هیچ لایحه جمهوری نیز نیستند.

ژنرال بازنشسته آمریکا در ادامه گفت: 85% درصد از مردم افغانستان، طالبان را دوست ندارند. به گفته وی به نقل از یکی منابع مستند در افغانستان، درصورتیکه طالبان در انتخابات شرکت کنند، حتی یک کرسی را نیز نمی‌توانند از آن خود کنند. ملت به دلیل جنایات طالبان، آماده پذیرش این گروه نیستند، چنین فضای جبری که حتی کودکان اجازه درس خواندن را ندارند.

ارسال نظر

 
1