خبر فوری

 
 
ژنرال آمریکایی: شرایط برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان مناسب نیست
کد خبر :894875336

14:39 1397/12/17


برچسب ها : آمریکا, ارتش پاکستان, جوزف ووتل,

تصمیم خروج نیروهای نظامی آمریکایی از افغانستان در مدت خاص و تعیین شده ای انجام نخواهد شد، بلکه با توجه به شرایط واقعی صورت خواهد پذیرفت که باعث استحکام و ثبات سیاسی گردد.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا اظهار داشت: علی رغم خواست دونالد ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، دستور آن صادر نگردیده است.

ژنرال جوزف ووتل در نشست ستاد کل نیروهای مسلح معترف شد در شرایط سیاسی فعلی ما در مرحله مذاکره قرار داریم، بنابراین خروج نیروهای نظامی ما از افغانستان مناسب به نظر نمیرسد و تاکنون نیز  هیچگونه دستوری برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به ما ابلاغ نگردیده است.

وی افزود: نتایج بسیار مثبتی از مذاکرات میان طالبان و نماینده آمریکا به چشم می خورد اما تاکنون پیشرفت اطمینان بخشی صورت نگرفته است و طالبان نیز حاضر به مذاکره مستقیم با دولت افغانستان نیست، نیروهای دولتی افغانستان قادر به کنترل اوضاع و امنیت افغانستان نیستند.

وی اذعان نمود: تصمیم خروج نیروهای نظامی آمریکایی از افغانستان در مدت خاص و تعیین شده ای انجام نخواهد شد، بلکه با توجه به شرایط واقعی صورت خواهد پذیرفت که باعث استحکام و ثبات سیاسی گردد.

وی گفت: پیشنهاد من این است که در تصمیم گیری کاهش تعداد نیروهای نظامی ما در افغانستان، با متحدانمان و دولت کابل به مشورت بپردازیم، زیرا نیروهای افغان به کمک های ارائه شده از سوی ما تکیه میکنند.

لازم بذکر است مذاکرات میان طالبان و آمریکا برای خاتمه بخشیدن به جنگ 18 ساله افغانستان، پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است.

پس از اعلام رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برای خروج نیروهای نظامی این کشور از افغانستان، طالبان مدعی شده است نیمی از نیروهای نظامی آمریکا در ماه بعدی میلادی خاک افغانستان را ترک خواهند کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواهان آن است تا تمامی 14 هزار نیروی نظامی این کشور در افغانستان را خارج نماید، اما گفته میشود آمریکا خواستار خروج از افغانستان بدون ایجاد ثبات و امنیت در این کشور است.

ارسال نظر

 
1