خبر فوری

 
 
ژنرال آصف غفور: ارتش پاکستان هیچ نقشی در انتخابات سال گذشته نداشته است
کد خبر :1252344219

10:50 1398/08/16


برچسب ها : آصف غفور, انتخابات پارلمانی, تجمع, روابط عمومی ارتش پاکستان, فضل الرحمن,

ژنرال آصف غفور مسئول روابط عمومی ارتش پاکستان با اشاره به تجمع اعتراضی مولانا فضل الرحمن اظهار داشت: ارتش هیچ نقشی در این تجمعات ندارد، مولانا فضل الرحمن از سیاستمداران سرشناس و برجسته و دوستدار پاکستان هستند، تجمع اعتراضی مولانا فضل الرحمن یک فعالیت سیاسی است و ارتش هیچ نقشی در آن ندارد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ژنرال آصف غفور مسئول روابط عمومی ارتش پاکستان با اشاره به تجمع اعتراضی مولانا فضل الرحمن اظهار داشت: ارتش هیچ نقشی در این تجمعات ندارد، مولانا فضل الرحمن از سیاستمداران سرشناس و برجسته و دوستدار پاکستان هستند، تجمع اعتراضی مولانا فضل الرحمن یک فعالیت سیاسی است و ارتش هیچ نقشی در آن ندارد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ژنرال آصف غفور به عنوان سخنگوی ارتش پاکستان در گفتگو با یکی از شبکه های محلی پاکستان خاطرنشان کرد: ارتش پاکستان در انتخابات پارلمانی سال گذشته و انتخابات پیش از آن هیچ نقشی نداشته است و ما تنها به خواست دولت و برای حفظ امنیت در عرصه های مختلف از جمله انتخابات حضور پیدا می‌کنیم، تمامی امور مربوط به محل و نحوه حضور ارتش در انتخابات، بر اساس قانون و توسط دولت تصمیم گیری می شود.

وی افزود: فرمانده ارتش پاکستان در نشست پارلمانی خواستار ارائه برنامه ای برای عدم حضور ارتش در جریان انتخابات شد، ارتش تنها با دستور و درخواست دولت مبنی بر حضور ارتش در انتخابات و یا دیگر فعالیت های سیاسی، وارد عرصه می شود و چنانچه دولت هیچ‌گونه درخواستی از ارتش ننماید، ارتش هیچ‌گاه در فعالیت های سیاسی وارد نخواهد شد، ارتش یک نهاد بی طرف است.

وی در ادامه اظهار داشت: رسانه ها و افکار عمومی از چند روز گذشته بر تجمع اعتراضی مولانا فضل الرحمن متمرکز شده اند، در حالی که ارتش پاکستان در حال ایفای وظیفه خود در قبال کشمیر است. موضوع کشمیر از هفتاد سال گذشته جریان دارد و ما هیچ‌گونه توافقی در این باره انجام نداده و نخواهیم داد، ما از مواضع خود در قبال کشمیر عقب نشینی نخواهیم کرد.

ژنرال آصف غفور با اشاره به بازگشایی کریدور کرتارپور گفت: کریدور کرتارپور موضوعی جدای از مسئله کشمیر و مرتبط به جامعه پیروان مذهب سینگ است، هیچ‌گونه تدارکی برای حضور پیروان مذهب سینگ از کشور هند وجود نداشت و بر همین اساس ما کریدور کرتارپور را جهت تسهیل رفت و آمد آنان اختصاص دادیم، آنان تنها در عبادتگاه خود حضور خواهند داشت و حق ورود به دیگر مناطق را نخواهند داشت و پیروان مذهب سینگ که کشورهای دیگر خواهند آمد مجاز به ورود به هند نخواهند بود.

وی در پایان تصریح کرد: ارتش پاکستان هیچ نقشی در برگزاری تجمع اعتراضی اسلام آباد ندارد، مولانا فضل الرحمن از سیاستمداران سرشناس و برجسته و دوستدار پاکستان هستند، تجمع اعتراضی مولانا فضل الرحمن یک فعالیت سیاسی است، ارتش پاکستان به عنوان یک نهاد بی طرف در هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نقش ندارد، تجمعات اعتراضی از مدت ها در حال برگزاری است، تمامی اتهامات وارده را پاسخ دادیم، وظیفه اصلی ارتش حفاظت از کشور و مرزها است و ارتش پاکستان زمان کافی برای پاسخ دهی به تمامی سخنان و اتهامات علیه خود را ندارد.

ارسال نظر

 
1