خبر فوری

 
 
چین : اقدام به موقع نیروهای امنیتی پاکستان قابل قدردانی است / تماس تلفنی قریشی با همتای چینی خود
کد خبر :310229383

16:24 1397/09/02


برچسب ها : پاکستان, چین,

چین در پی انتشار بیانیه ای حمله تروریستی به کنسولگری چین در کراچی را محکوم کرده و از مقامات پاکستانی خواسته است تا از جان شهروندان چینی حفاظت کنند.


چین در پی انتشار بیانیه ای حمله تروریستی به کنسولگری چین در کراچی را محکوم کرده و از مقامات پاکستانی خواسته است تا از جان شهروندان چینی حفاظت کنند.

طبق گزارش خبرگزاری AFP فرانسه ،سخنگوی وزارت امور خارجه چین جینگ شوانگ طی مصاحبه مطبوعاتی گفت : در پی حمله تروریستی به کنسولگری چین در کراچی، علاوه بر کارکنان تمامی اعضای خانواده شان نیز سالم هستند.
حمله تروریستی به کنسولگری را به شدت محکوم میکنیم و از پاکستان خواستار افزایش امنیت شهروندان و اداره های چین هستیم.

از طرفی کنسولگری چین در کراچی اقدام به موقع نیروهای امنیتی همچون پلیس و ارتش پاکستان را قابل تحسین و از آنها قدردانی کرد. در ادامه گفته شده است که از کشته شدن دو افسر پلیس پاکستان طی این حمله تروریستی ، ابراز همدردی و تاسف میکنیم. ما مطمئن هستیم که پاکستان امنیت شهروندان و اداره های چین را تضمین خواهد کرد.

همچینین در این بیانیه گفته شده است که هرگونه تلاش برای ایجاد تنش در میان روابط چین و پاکستان ناموفق خواهد بود.


لازم به ذکر است که این حمله تروریستی واکنش مقامات آمریکا و هند را نیز درپی داشته است. آنها در پیام هایی، این حمله تروریستی را محکوم و در قبال از دست رفتن جان افراد بی گناه ابراز تاسف نیز کردند.


وزیر امور خارجه پاکستان شاه‌ محمود قریشی نیز طی گفتو گو با همتای چینی خود ابراز داشت : حفاظت از سفیران چین، وظیفه ما است. حتما در رابطه با حادثه پیش آمده تحقیقات کرده و افراد مجرم را به سزای اعمالشان خواهیم رساند.

طبق گزارشات به دست آمده ،پس از وقوع این حادثه تروریستی، شاه محمود قریشی با همتای چینی خود وانگ ژی تلفنی صحبت کرد. طی این ارتباط تلفنی ، محمود قریشی همتای چینی خود را از جزئیات حمله مطلع کرد.

محمود قریشی خاطر نشان کرد، ما وظایف خود را به خوبی انجام می دهیم. چنین حوادث تروریستی بزدلانه نمی توانند بر روابط دوستانه دو طرف موثر واقع شوند. اقدام تروریستی برای اثر اندازی بر پروژه راهداری چین _ پاکستان را منهدم کردیم. وی همچنین افزود، با اقدام به موقع نیروهای امنیتی تروریست ها را به هلاکت رساندیم.

همتای چینی شاه محمود قریشی نیز از اقدام به موقع و سریع نیروهای امنیتی تشکر کرد.

ارسال نظر

 
1