خبر فوری

 
 
چشم امید پاکستان به تصمیم مقامات اماراتی برای تمدید مهلت بازپرداخت بدهی یک میلیارد دلاری
کد خبر :510571924

14:51 1399/12/23


برچسب ها : ابوظبی, اقتصاد پاکستان, بازپرداخت بدهی, بانک مرکزی پاکستان, پاکستان و امارات متحده عربی, ذخایر ارزی, وزارت خزانه داری پاکستان,

همزمان با اتمام مهلت پاکستان در بازپرداخت بدهی یک میلیارد دلاری امارات متحده عربی دولت اسلام آباد بار دیگر در تلاش برای تمدید مهلت بازپرداخت بدهی خود به ابوظبی می باشد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| همزمان با اتمام مهلت پاکستان در بازپرداخت بدهی یک میلیارد دلاری امارات متحده عربی دولت اسلام آباد بار دیگر در تلاش برای تمدید مهلت بازپرداخت بدهی خود به ابوظبی می باشد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، منابع آگاه وابسته به وزارت خزانه داری پاکستان در گفتگو با یکی از خبرگزاری های محلی پاکستان نسبت به دریافت مهلت یکساله در بازپرداخت بدهی یک میلیارد دلاری از جانب دولت امارات متحده عربی ابراز امیدواری نشان داده اند.

این منابع همچنین امیدوارند به دلیل مناسبات دوستانه و صمیمانه موجود میان پاکستان و امارات مقامات ابوظبی این مبلغ را از پاکستان طلب نخواهند نمود.

این مقام وزارت خزانه داری پاکستان تصریح کرد: مهلت بازپرداخت یک میلیارد دلار به امارات متحده عربی این ماه به اتمام رسیده و پاکستان جمعه اخیر موظف به بازپرداخت این مبلغ به ابوظبی بود.

این در حالی است که برخی از منابع وزارت خزانه داری پاکستان مدعی شده اند که امارات متحده عربی این سپرده را تا یک سال دیگر نزد پاکستان قرار خواهد داد.

لازم به ذکر است مقامات پاکستان با توجه به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و دیگر عوامل اقتصادی در صدد هستند تا مقامات امارات متحده عربی را برای تمدید مهلت بازپرداخت بدهی متقاعد نمایند و بدین ترتیب با حفظ حجم ذخایر ارزی کشور وضعیت اقتصادی را تا حد توان با ثبات نگاه دارند.

ارسال نظر

 
1