خبر فوری

 
 
پیش بینی صندوق بین المللی پول در خصوص افزایش بیکاری و تورم در پاکستان طی سال جاری مالی
کد خبر :966412326

14:46 1400/01/18


برچسب ها : اقتصاد پاکستان, پاکستان و صندوق بین المللی پول, صندوق بین المللی پول, گرانی, نرخ بیکاری, نرخ تورم,

صندوق بین المللی پول(IMF) با انتشار گزارشی در خصوص وضعیت اقتصادی پاکستان پیش بینی نمود طی سال جاری مالی نرخ تورم و بیکاری در این کشور افزایش خواهد یافت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| صندوق بین المللی پول(IMF) با انتشار گزارشی در خصوص وضعیت اقتصادی پاکستان پیش بینی نمود طی سال جاری مالی نرخ تورم و بیکاری در این کشور افزایش خواهد یافت.

صندوق بین المللی پول در این گزارش خود نرخ رشد اقتصادی پاکستان را برابر با 1.5 درصد اعلام نموده و گفته است طی سال جاری مالی میزان تورم و بیکاری با افزایش قابل توجهی مواجه خواهد بود.

در حالی که دولت معتقد است نرخ رشد اقتصادی کشور 2.1 درصد خواهد بود و بانک مرکزی پاکستان نیز در آماری متفاوت رشد اقتصادی 3 درصدی را انتظار دارد.

طبق این گزارش طی سال جاری مالی نرخ تورم برابر با 8.7 درصد خواهد بود، این در حالی است که طبق پیش بینی های دولت اسلام آباد نرخ تورم در سال جاری مالی پاکستان معادل رقم 6.5 درصد خواهد بود.

در این گزارش صندوق بین المللی پول همچنین گفته شده است که میزان کسری بودجه پاکستان 1.5 درصد خواهد بود، اما دولت پیش بینی کسری بودجه 1.6 درصدی را برآورد نموده است.

ارسال نظر

 
1