خبر فوری

 
 
پیش بینی بانک جهانی از کاهش نرخ رشد اقتصادی پاکستان به عدد 3.4 درصد
کد خبر :829403427

10:18 1398/01/19


برچسب ها : اقتصاد پاکستان, بانک جهانی, نرخ رشد اقتصادی,

بانک جهانی اعلام کرده است که منطقه جنوب آسیا به سرعت در حال پیشرفت و توسعه است و نرخ رشد اقتصادی در این منطقه به 7 درصد خواهد رسید، اما با این وجود نرخ رشد اقتصادی در پاکستان به عدد 3.4 درصد کاهش خواهد یافت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، بانک جهانی اعلام کرده است که منطقه جنوب آسیا به سرعت در حال پیشرفت و توسعه است و نرخ رشد اقتصادی در این منطقه به 7 درصد خواهد رسید، اما با این وجود نرخ رشد اقتصادی در پاکستان به عدد 3.4 درصد کاهش خواهد یافت.

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود در خصوص رشد اقتصادی منطقه جنوب آسیا اعلام کرده است این منطقه در حال توسعه و آبادانی اقتصادی با سرعت بسیار بالایی است به صورتی که نرخ رشد اقتصادی در این منطقه به رقم 7 درصد افزایش خواهد یافت و این رقم در سال های 2020 و 2021 میلادی به 7.1 خواهد رسید.

بانک جهانی از کشورهای منطقه جنوب آسیا خواست که با توجه به توانایی های کامل خود و ادامه روند رشد اقتصادی، حجم صادرات خود را افزایش دهند.

بانک جهانی در ادامه با اظهار نگرانی در خصوص رشد منفی اقتصاد پاکستان اعلام داشت در سال جاری میلادی نرخ رشد اقتصادی پاکستان به رقم 3.4 درصد کاهش خواهد یافت و در سال مالی 2020 میلادی نیز با کاهش مجدد، به رقم 2.7 درصد خواهد رسید.

در این گزارش آمده است که سیاست های پولی نمیتواند عدم ثبات در اقتصاد خرد را برطرف نماید، میزان تقاضا در سطح بومی کاهش خواهد یافت و این امر به توسعه صادرات کمک خواهد نمود.

علاوه بر این نرخ رشد در بخش های صنعتی و کشاورزی پاکستان نیز بسیار ناچیز خواهد بود و بر همین اساس بانک جهانی پیشنهاد داده است در صورتی که پاکستان اقدام به اصلاحات اقتصادی نماید نرخ رشد اقتصادی در سال مالی 2021 میلادی به رقم 4 درصد افزایش یابد.

در این گزارش آمده است با ورود ارز به کشور، تراز حساب جاری بهبود خواهد یافت و با اقدامات مناسب اقتصادی میتوان انتظار داشت اقتصاد پاکستان در سال 2021 میلادی بهبود یابد.

با این وجود بانک جهانی هشدار داد میزان کسری تجاری پاکستان در سال 2019 میلادی افزایش خواهد یافت اما در 2 سال آینده این رقم با کاهش روبرو خواهد بود.

ایلانگو پیچاموتو مدیر شعبه بانک جهانی در پاکستان اظهار داشت: پاکستان ضمن تغییر در نظام قانون گذاری مالی و بودجه باید به اصلاحاتی در نظام مالیات و توسعه آن بپردازد.

ارسال نظر

 
1