خبر فوری

 
 
پیشنهاد وزارت حقوق انسانی پاکستان به عمران خان برای ایجاد قانون حمایت از افراد ربوده شده
کد خبر :193348415

15:14 1397/08/14


برچسب ها : افراد ربوده شده, شیرین مزاری,

وزارت حقوق انسانی اعلام کرده است به منظور حمایت از افراد ربوده شده در پاکستان و بازگرداندن آنان به عمران خان نخست وزیر پاکستان پیشنهاد داده شده است تا قانونی را در این باره وضع نماید.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اکسپرس،وزارت حقوق انسانی اعلام کرده است به منظور حمایت از افراد ربوده شده در پاکستان و بازگرداندن آنان به عمران خان نخست وزیر پاکستان پیشنهاد داده شده است تا قانونی را در این باره وضع نماید.

در جلسه برگزار شده از سوی کمیته عملیاتی حقوق انسانی در مجلس سنای پاکستان،شیرین مزاری وزیر حقوق انسانی دولت پاکستان خبر داد که ما دسترسی به گزارش کمیته افراد گمشده نداریم و در همین رابطه پیشنهادی را به نخست وزیر پاکستان ارسال نموده ایم تا قوانین خاصی در رابطه با شناسایی،حمایت و بازگرداندن افراد ربوده شده ایجاد گردد.

وی اظهار داشت:در یک کشور دارای نظام جمهوری،ربودن افراد از سوی سازمان های اطلاعاتی معنا ندارد،کشور دارای پلیس،نظام دادرسی و دادگاه نظامی است و افراد خاطی و مجرم را تحت این ادارات مورد مجازات قرار دهند.

وی افزود:پس از هجدهمین تجدید نظر در قانون اساسی،موضوع افراد ربوده شده به دولت های محلی ایالت ها ارجاع داده شده است و چنانچه دولت تغییراتی را در آن اعمال نماید،این قانون شامل مناطق مرکزی و شمالی پاکستان همچون اسلام آباد،کشمیر و گیلگیت بلتستان خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص ممنوع الفعالیت شدن گروه های مردم نهاد بین المللی در پاکستان افزود:گروه مردم نهاد موسوم به «کودکان را حفاظت کنید» و چند گروه دیگر بین المللی از حد اختیارات خود تجاوز کرده و بر خلاف قوانین،فعالیت نمودند و ما بر اساس مسائل امنیتی از فعالیت های این گروه های مردم نهاد جلوگیری به عمل آوردیم.

شیرین مزاری گفت:هیچ انجمن غیر دولتی در پاکستان ممنوع الفعالیت نیست،اما گروه های مردم نهاد باید بر اساس سیاست های ما به فعالیت بپردازند،بیشتر این گروه های مردم نهاد بین المللی متعلق به کشورهای آمریکا و بریتانیا هستند،این گروه ها به مناطق حساس امنیتی مراجعه میکنند و در آنجا به فعالیت های ضد امنیتی میپردازند.

ارسال نظر

 
1