خبر فوری

 
 
پیشنهاد شاه محمود قریشی در زمینه گسترش همکاری و تشکیل اتحاد بیمارستان به سازمان همکاری شانگهای
کد خبر :346114995

16:30 1399/02/25


برچسب ها : پاکستان و روسیه, پاکستان و سازمان همکاری شانگهای, ویروس کرونا,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته طی سخنرانی در نشست مجازی سازمان همکاری شانگهای، گفت: من پیشنهاد می کنم که ما در بیمارستانها و آزمایشگاه های خود همکاری بیشتری را تقویت بخشیده و برای تشکیل اتحاد بیمارستان اس سی او تلاش کنیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته طی سخنرانی در نشست مجازی سازمان همکاری شانگهای، گفت: امروز، جهان در حال مبارزه با دشمنی است که با چشم غیر مسلح غیر قابل رویت است. این بیماری همه گیر همچون آتش در جنگل، در جوامع مختلف و بهداشت عمومی پخش شده و درحال خاتمه منابع از قبل کم است، علاوه بر کشتن افراد، درحال فلج کردن اقتصاد ها و مشاغل در سراسر جهان است. در قرن معاصر چیزی در چنین مقیاس وسیعی دیده نشده است، تاکنون 4میلیون و 100 هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و 300 هزار نفر در اثر ویروس جان باخته اند. طی چند روز، تغییراتی در سطح وسیعی در جهان رخ داده است. در حال حاضر که ما درحال برگزاری نشست مجازی هستیم، حملات ویروس برای کشتن افرادی و فلج کردن اقتصاد ادامه دارد. وی در ادامه گفت: من اقدام به موقع روسیه برای برگزاری جلسه را ستایش و از تلاش های آن قدردانی می کنم. من مطمئن هستم که این نشست، اس سی او را به محوری مستحکم برای تلاش های اجتماعی علیه کرونا تبدیل خواهد کرد. این نشست به مناسبت پیروزی در برابر فاشیسم، ستیزه جویی و ناسیونالیسم خشن و 75 مین سالگرد سازمان ملل متحد برگزار شده است. SCO از بدو تاسیس، منشور سازمان ملل را حمایت کرده و هدف چند ملیتی را دنبال کرده است. روحیه شانگهای از علاقه متقابل، اعتماد متقابل و احترام، اس سی او می تواند نقش اساسی در برقراری همکاری جامع در رفع چالش های پیش روی ما داشته باشد. مخصوصا کشور چین یک قدرتی مثال زدنی و قابل تقلید در این زمینه است.  پاکستان تلاش های مسئولانه چین برای کمک به پاکستان و جهان در جهت مبارزه با کرونا را مورد ستایش قرار می دهد. پاکستان پس از 7 اسفند 1398 که نخستین کیس مبتلا به کرونا را مشاهده کرد، درحال اجرای سیاست های احتیاطی در این زمینه است. پاکستان با تقویت آزمایش ویروس کرونا، ردیابی و قرنطینه، درحال اجرای قرنطینه هوشمند است. وی در ادامه با شرح اقدامات صورت گرفته توسط دولت فدرال پاکستان، گفت: تیم "تایگر فورس" متشکل از جوانان داوطلب برای کمک به فقرا تشکیل داده ایم و در این راستا 8 میلیارد دلار امداد اقتصادی داده شده، درحالیکه 12 میلیون از خانواده ها از برنامه "سماجی تحفظ" استفاده کرده اند. درحال اشتغال زایی برای افراد روز مزد و کارگر از طریق طرح کاشت 10 میلیارد درخت هستیم. یک استراتژی به ارزش 595 میلیون دلار برای مبارزه موثر با کرونا و حفظ سیستم سلامت راه اندازی شده است.

 

وزیر امور خارجه پاکستان پس از ارائه گزارشی از موارد اقدامات صورت گرفته توسط پاکستان در زمینه مبارزه با کرونا و رفع مشکلات پیش آمده در این زمینه، با اشاره به مواجهه کشورهای درحال توسعه با مشکلات اقتصادی، گفت: پاکستان از تجدید نظر بانک جهانی، آی ام اف، و جی 20 در زمینه بازپرداخت وام های خارجی استقال می کند، اما به نظر ما باید اقدامات بیشتری در این زمینه صورت گیرد. ما باید راهی برای ترکیب تواناییهای علمی و فنی برای تحقیقات مشترک در مورد ویروس کرونا را بسازیم تا راه را برای ایجاد واکسن یا درمان کرونا هموار سازیم. کشورهای اس سی او باید در مورد جنبه کمک اقتصادی به فقرا و جوامع فقیر بحث کنند. پاکستان در همین راستا پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک در زمینه کاهش فقر و مرکز تعالی در سطح SCO را ارائه میدهد. من پیشنهاد می کنم که ما در بیمارستانها و آزمایشگاه های خود همکاری بیشتری را تقویت بخشیده و برای تشکیل اتحاد بیمارستان اس سی او تلاش کنیم. دقیقا همانگونه که جهان 75 سال در برابر نیروهای ناسیونالیسم خشن پیروز شده بود، امروز جهان باید در برابر کرونا به همان وحدت و هدف برسد تا بتوان در برابر این چالش پیروز شد.

ارسال نظر

 
1