خبر فوری

 
پیشنهاد زلمی خلیل زاد برای همکاری در جهت بهبود روابط پاکستان و آمریکا
کد خبر :361973170

13:02 1401/01/13


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, زلمی خلیل زاد, ژنرال قمر جاوید باجوا, سفارت پاکستان, عمران خان, فرمانده ارتش پاکستان, فرمانده ستاد ارتش پاکستان, نخست وزیر پاکستان, نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان,

زلمی خلیل زاد نماینده اسبق آمریکا در امور افغانستان روز جمعه در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان برای میانجیگری جهت بهبود روابط پاکستان و آمریکا اعلام آمادگی نشان داد.


راولپندی: به گزارش راز نیوز| زلمی خلیل زاد نماینده اسبق آمریکا در امور افغانستان روز جمعه در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان برای میانجیگری جهت بهبود روابط پاکستان و آمریکا اعلام آمادگی نشان داد.

همزمان با افزایش تنش میان روابط پاکستان و آمریکا در پی افشای سند مداخله آمریکا در امور پاکستان مبنی بر تلاش واشنگتن برای برکناری عمران خان از طریق راه اندازی نهضت عدم اعتماد به نخست وزیر پاکستان از سوی احزاب اپوزیسیون، زلمی خلیل زاد نماینده اسبق آمریکا در امور افغانستان روز جمعه با حضور در مقر فرماندهی ارتش پاکستان در راولپندی با ژنرال ارتشبد قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان به دیدار و گفتگو پرداخت.

طبق بیانیه اداره روابط عمومی ارتش پاکستان، این افسر اسبق آمریکایی در این دیدار وعده داد برای بهبود روابط میان پاکستان و آمریکا تلاش نماید.

دو طرف در این دیدار همچنین به بررسی تحولات افغانستان و ابعاد مختلف همکاری های دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لازم به ذکر است این دیدار در حالی صورت می گیرد که روابط اسلام آباد و واشنگتن در حال حاضر در وضعیت بسیار بحرانی و تنش آمیز قرار دارد، روابط دو کشور به دلیل اظهار نظرهای عمران خان مبنی بر مداخله آمریکا در امور پاکستان رو به وخامت گراییده است.

گفتنی است همزمان با آغاز جنبش بی اعتمادی به نخست وزیر پاکستان از سوی احزاب اپوزیسیون، عمران خان طی سخنانی اعلام داشت دونالد لو دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به اسد مجید سفیر پاکستان در واشنگتن هشدار داد تداوم حضور عمران خان بر سر قدرت در پاکستان تاثیرات منفی بر روابط دوجانبه پاکستان و آمریکا به همراه خواهد داشت.

کمیسیون امنیت ملی پاکستان در آخرین نشست خود مداخله آمریکا در امور داخلی پاکستان را نگران کننده عنوان نمود، در این نشست تصمیم گرفته شد مراتب اعتراضات شدید اسلام آباد به این موضوع به مقامات دیپلماتیک آمریکا ابلاغ شود، در همین راستا دفتر وزارت امور خارجه پاکستان مراسله های اعتراض آمیز خود را به کاردار سفارت آمریکا در اسلام آباد و دفتر وزارت امور خارجه این کشور ارسال داشت.

ارسال نظر

 
1