خبر فوری

 
 
پیشنهاد بسته اقتصادی بزرگ چین در قبال همکاری طالبان در مذاکرات صلح
کد خبر :582107232

13:55 1399/06/20


برچسب ها : بسته اقتصادی, پاکستان, چین و افغانستان, شبکه هی مواصلاتی, مذاکرات صلح,

چین در قبال همکاری های طالبان برای مذاکرات صلح پیشنهاد بزرگی به طالبان افغانستان داد. چین قصد دارد بسته اقتصادی بزرگی در ازای همکاری های لازم طالبان برای گسترش مذاکرات صلح به طالبان افغانستان بدهد.


پکن: به گزارش راز نیوز| چین در قبال همکاری های طالبان برای مذاکرات صلح پیشنهاد بزرگی به طالبان افغانستان داد. چین قصد دارد بسته اقتصادی بزرگی در ازای همکاری های لازم طالبان برای گسترش مذاکرات صلح به طالبان افغانستان بدهد.
چین قصد دارد شبکه بزرگ مواصلاتی در افغانستان راه اندازی نماید و همچنین سرمایه گذاری هنگفتی در پروژههای انرژی خواهد نمود.
رهبران قبایل ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان در این خصوص اظهار داشتند: مقامات چینی سه ماه گذشته با انجام ‌مذاکرات در پکن قصد دارند سرمایه گذاری قابل توجه ای در پروژه های انرژی و زیرساخت های افغانستان انجام دهند.
مقامات چین به طالبان پیشنهاد دادند که طالبان با همکاری های لازم امنیت و ثبات کشور را حفظ کند که در قبال آن چین شبکه های مواصلاتی در افغانستان را راه اندازی خواهد نمود.
چین از ساخت بزرگراه هایی خبر داد که شهرهای مختلف افغانستان را به هم متصل می کند‌.چین مدعی است که با ساخت شبکه های مواصلاتی در افغانستان وعده هایمان تحقق می یابد.
مقامات چینی می گویند با احداث شبکه های مواصلاتی، افغانستان می تواند پروژه های تجاری خود را گسترش دهد.
چین برای پیشرفت کشورهای همسایه ی خود علاقه مند است، افغانستان برای منافع کشور چین نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ارسال نظر

 
1