خبر فوری

 
 
پیشنهاد اشرف غنی به طالبان برای آتش بس در ماه رمضان و رد کردن آن توسط طالبان
کد خبر :110314323

16:48 1398/02/15


برچسب ها : آتش بس, آمریکا, ارتش, اشرف غنی, افغانستان, طالبان, ناتو,

اشرف غنی رئیس جمهور کشور افغانستان در بیانی از آزاد کردن 175 تن از تروریست های طالبان خبر داد و افزود، درصورتیکه طالبان در ماه رمضان آتش بس اعلام کند، دولت نیز متعاقبا چنین بیانیه ای خواهد داد.


 

به گزارش رازنیوز، اشرف غنی رئیس جمهور کشور افغانستان در بیانی از آزاد کردن 175 تن از تروریست های طالبان خبر دادو افزود، طالبان با فرستادن هیئت خود به کابل یا شهر دیگری، 175 تن از اسرای خود را می توانند ببرند. وی افزود، درصورتیکه طالبان در ماه رمضان آتش بس اعلام کند، دولت نیز متعاقبا چنین بیانیه ای خواهد داد. طالبان آماده مذاکرات در افغانستان شود. وی همچنین در بیانیه خود از تلاش کشورهای پاکستان و آمریکا درخصوص ماموریت صلح افغانستان ابراز خرسندی کرد و خاطر نشان کرد، افغانستان، خواهان روابطی دوستانه با پاکستان است و امنیت افغانستان موجب بهبودی وضعیت اقتصادی پاکستان خواهد شد.

لازم به ذکر است، گروه تروریستی طالبان پس از پیشنهاد اشرف غنی مبنی بر آتش بس در ماه مبارک رمضان، پیشنهاد را رد کرده و افزود، قبل از هرعملی نیروهای خارجی من جمله ناتو و آمریکا خاک افغانستان را تخلیه کنند.
از طرفی نیز نیکولاس کی نماینده ارشد ناتو در افغانستان طی گفتگویی در هرات اظهار داشت، نیروهای ناتو تا برپایی امنیت برای آموزش، پشتیبانی و همکاری با نیروهای امنیتی افغانستان شرکت خواهند کرد. جامعه بین المللی مجددا اجازه استقرار پناهگاه های تروریستی در افغانستان را نخواهد داد.

ارسال نظر

 
1