خبر فوری

 
 
پیر نور الحق قادری: دولت فدرال تصمیم به اعمال ممنوعیت قطعی نسبت به سفر زائران به ایران را ندارد
کد خبر :848512917

16:53 1398/12/05


برچسب ها : پاکستان و ایران, وزیر امور مذهبی, ویروس کرونا,

پیر نور الحق قادری وزیر امور مذهبی فدرال پاکستان طی گفتگو درخصوص انتشار ویروس کرونا پس از چین در ایران، جلوگیری از مبتلا شدن شهروندان پاکستانی به این ویروس و تدابیر اندیشیده شده در این راستا، درنشستی با مشتاق بهورانه معاون وزیر امور مذهبی، دکتر ظفر مرزا دستیار ویژه امور بهداشت، علمای شیعه و مسئولین تورهای زیارتی به ایران و عراق، گفت: دولت فدرال تصمیم به اعمال ممنوعیت قطعی نسبت به سفر زائران به ایران را ندارد اما از شهروندان می خواهیم در راستای احتیاط، سفر های خود به ایران را موقتا به حداقل رسانند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پیر نور الحق قادری وزیر امور مذهبی فدرال پاکستان طی گفتگو درخصوص انتشار ویروس کرونا پس از چین در ایران، جلوگیری از مبتلا شدن شهروندان پاکستانی به این ویروس و تدابیر اندیشیده شده در این راستا،  درنشستی با مشتاق بهورانه معاون وزیر امور مذهبی، دکتر ظفر مرزا دستیار ویژه امور بهداشت، علمای شیعه و مسئولین تورهای زیارتی به ایران و عراق، گفت: دولت فدرال تصمیم به اعمال ممنوعیت قطعی نسبت به سفر زائران به ایران را ندارد اما از شهروندان می خواهیم در راستای احتیاط، سفر های خود به ایران را موقتا به حداقل رسانند. در حال حاضر تلاش بر این است تا سفر زائران و تجار به ایران را به حداقل کاهش دهیم، علما موظف اند در این راستا آموزش های لازمه را در سخنرانی ها و مجالس خود به مردم ارائه داده و شهروندان را از جهت شرعی آگاه سازند. با کنار گذاشتن منافع شخصی، مناع ملی باید در اولویت قرار گیرند، ما خواستار اطلاع رسانی به مردم مخصوصا افراد عازم ایران هستیم. اعتماد تمامی علما را در خصوص اقدامات دولت جلب کرده ایم، اما ملت باید برای مردم مبتلا به ویرویس کرونا دعا کنند.

وزیر امور مذهبی پاکستان، در ادامه با وظیفه دولت پاکستان عنوان کردن حمایت سیاسی، اخلاقی و دیپلماتیک از دو کشور چین و ایران، گفت: در کنار کشورهای همسایه چین وایران ایستاده ایم، در حال تدوین سیاست برای سفر به ایران هستیم و در ارتباط مستقیم با مقامات، وزارت بهداشت، وزارت امور خاجه و مراکز علمی ایران هستیم، امیدواریم زودتر شیوع کرونا کنترل شود.

لازم به ذکر است پس از منتشر شدن خبر ها مبنی بر جان باختن تعدادی از شهروندان ایرانی مبتلا به ویروس کرونا، پاکستان مرز مشترک خود با ایران را به طور موقت بست.

ضیاءالله لانگو وزیر ایالت بلوچستان پاکستان در گفتگو با خبرگزاری با تایید خبر بسته شدن مرز مشترک با ایران، گفته بود که این اقدام به طور موقت و به دلیل جان باختن مبتلایان به ویروس کرونا در ایران صورت گرفته است. علاوه بر آن ، دولت بلوچستان ممنوعیت سفر زائران پاکستانی به ایران را اعلام کرده بود.

ارسال نظر

 
1